Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2113 ggr
[m-i-r-a-n-d-a]
0

känner sig ensam?

Min pappa har skaffat sig en två/tre årig bengalkatt (hona) eftersom han bor i en by utanför kiruna så måste han åka in till stan varje morgon eftersom han jobbar där. Han åker kl 5 på morgonen och kommer hem oftast vid 3/4 skulle jag tro. Men nu har han haft katten i en vecka och säger att den jamar jätte mycket å att den alltid ska va å bli klappad.. kan de vara för att den känner sig ensam under dagarna ? men sen eftersom den ha en rätt så grov röst eller hur man ska säga när hon jamar så tänkte ja att de är för att hon vill para sig ?

line84
0

För det första, är katten inte kastrerad borde din pappa se till att det blir gjort. Sen har jag för mig att bengaler är en väldigt pratig ras. Men jag tror inte att en kattkompis skulle skada! Hon skulle säkert bli jätteglad!!

AgnetaB
0

Kan nog vara både ock. Bengaler är också rätt krävande/aktiva katter har jag

hört. Har han några leksaker o kanske skaffa ett stort klätterträd. Kanske

bra att skaffa henne en kompis så hon har lite sällskap då han

ej är hemma.   Om hon ej är kastrerad så borde han nog göra det snarast

om han ej vill ha kattungar(kan smita ut speciellt när de löper). Annars kan

hon bli "jobbig" om hon löper mycket o speciellt sommartid.

[m-i-r-a-n-d-a]
0

han har leksaker och en klätterställning till henne. ja har ju som sagt att han ska skaffa en till katt men de vill han inte fast kanske kan lyckas få han till de hehe :p

Yoda
0

Bengaler är ju väldigt aktiva katter, så om din pappa inte är väldigt duktig att aktivera katter så kanske den borde få en likasinnad kompis?

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

[Norrbysa]
0

Bengaler har ett stort behov av att springa, klättra och busa. Det är ingen ras att rekommendera till någon som är borta mycket.

Var hon kastrerad eller inte? :-)

[m-i-r-a-n-d-a]
0

okej fast hon verkar rätt lat :p

ne hon är inte kastrerad :p

[Norrbysa]
0

Oj. Ska din far bli en uppfödare? Annars bör ju katten kastreras. :-)

[m-i-r-a-n-d-a]
0

jo nej men nu har han gett bort katten för att den inte mådde bra att va ensam så länge varje dag :)

Yoda
0

Jag tror nog ingen katt mår så bra att vara ensam så länge på dagarna och det kan ju vara något att tänka på till nästa gång han tänker skaffa djur.

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

Josefa
0

Ja, det var snabba ryck. Varför känner inte jag någon som ger bort bengaler?

[Norrbysa]
0

Tycker dett