Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 7876 ggr
pip89
0

slicka på plast?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej!

är det någon som har nån aning om varför en av mina katter helt plötsligt har börjat slicka på plastpåsar? hon är 2,5 år, kastrerad,innekatt,äter torrfoder och blötmat. går på lådan som hon ska, dricker,äter och beter sig som vanligt..

men som sagt: varför har hon helt plötsligt börjat slicka på plastpåsar?

nån som vet eller har teorier?:)

IceJossan
0

Jag kan tro att det är nån fix idé hon fått. Det är jättevanligt att katter slickar/tuggar på plast - väldigt irriterande eftersom man måste gömma all plast för att kissen inte ska få i sig den.

pip89
0

ja, visst är det.. jag blev så orolig eftersom att det är bara hon som gör det och ingen annan..hon slickar på plasten, sen gnuggar/kliar hon sig och ibland ålar hon runt sig me… hon är en mysko liten sötis ^^

IceJossan
0

Det är väl en skön känsla/blir kul ljud av att tugga och gnida sig mot plasten kanske :P

pip89
0

hehe..så är det säkert:) varje gång vi kommer från affären och har handlat, så kommer hon springande och väntar på att vi ska plocka upp alla varor.. sen börjas gnidandet och slickandet.. samma visa varje gång :P

IceJossan
0

Haha, knäppkatt :)

[chriistina]
0

Vår ena katt har alltid bitit på plast innan han ska spy.
Nu har vi en yngre som härmat beteendet, men han spyr inte utan bara biter på det för att.

chilisalsa
0

Man får vara glad så länge det inte är elkablar som går åt…

Medarbeterare på Kost