Stor kattbur?
jag har två katter, en stooor halvskogis och en liten katt-tjej!
De älskar att sova i sin bur tillsammans (den står i hallen med en mysig filt i)
Men nu börjar killen bli så stor så båda får inte plats 
Nu undrar jag om ni vet något bra ställe man kan köpa en stor kattbur för två katter?
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Den där såg ju jättebra ut ! Hittar inget på blocket faktiskt :/

Tror aldrig du får en sån på blocket för under en tusing…
Tradera möjligen ?
Medarbeterare på Kost
Vi har köpt en från ÖoB. Den är i tyg, och jättestor, ingår en liten pölsaktiv filt. Två katter passar fint i den :)
Hälsningar Astrid :)

Haha, våra katter ligger på varandra i buren. Skogisen längst under. Han får knappt plats på längden när han snurrat ihop sig men nästa lägger sig på. 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Finns ju alla möjliga olika sorters transporter som rymmer två katter. Från gallerburar till plasttransporter och mjuka väskor på hjul.
Själv har jag en Aran 3 och en väska på hjul. Aran använder jag mest vintertid och längre resor, medan väskan är helt underbar till och från veterinären då den är mysigare och skitenkel att få med sig även för en klenis som mig.
Vänliga hälsningar
Cindy
Ja men nu behöver jag ju en stor kattbur inte en vanlig liten :)
#7 Var det mig du svarade? Både Aran (storlek 3) och väskan är stora. Vill man ha större än Aran får man börja kika på hundburar som Idhra eller gallerburar.
Vänliga hälsningar
Cindy

Alltså , jag panikköpte precis en plastbur. Vi får se om den är något att ha. Hade jag sett Epicindy:s tips innan det hade det defivitivt blivite en sådan (Aran). Ångrar mig lite… Var och kollade på Julas största och fick lite rysningar när jag såg konstruktionskvalitén… vasst gjutskägg på insidan av buren…. näe tack !
Annars funkar nog en canvas-bur i de flesta fall. Själv har jag en trixie T-påse för de gånger jag är ute och går i skogen med kissarna och de tröttnar… risken är att de tröttnar före mig tror jag :-)
Medarbeterare på Kost

Alltså , jag panikköpte precis en plastbur. Vi får se om den är något att ha. Hade jag sett Epicindy:s tips innan det hade det defivitivt blivite en sådan (Aran). Ångrar mig lite… Var och kollade på Julas största och fick lite rysningar när jag såg konstruktionskvalitén… vasst gjutskägg på insidan av buren…. näe tack !
Annars funkar nog en canvas-bur i de flesta fall. Själv har jag en trixie T-påse för de gånger jag är ute och går i skogen med kissarna och de tröttnar… risken är att de tröttnar före mig tror jag :-)
Medarbeterare på Kost
Ska man tänka krocksäkert ska man inte ha 2 kissar i samma bur. Annars har jag en son stor från ÖB men den har jag mer till krypin till ena hunden som vill sova i en kojja.
Man kanske får kolla på någon hundbur då.. för de där såg inte stora nog ut åt mina kissar :/
13 bra tips du kommer med :)
Håller med Forest, kloka råd från Hawknestgrowe!
Vänliga hälsningar
Cindy
ja efter att ha sett vad en krallig katt kan ställa till med och ha läst här inne och på Hittis om katter som tagit sig ur även bra burar, så aldrig, att jag skulle lita på en bur enkom som den är. Nu har jag ju spännband och stroppar, kostar inte mycket, men det funkar precis lika bra med kraftigt snöre. Stropparna är ju lite enklare att hantera bara. Kostar 10 kr för 3 på sån där 10-kronorstorg i butikerna…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....