Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2295 ggr
dqhh
0

klösträd fästanordning???

Hej, har köpt ett klösträd som kommer om några dagar, det är 2 meter högt men inte som man fäster mot taket. Behöver därför ideer om hur man kan fästa det mot väggen så det blir stadigare, då jag har några bjässe kissar som dundrar fram.

Hur har ni gjort, förslag?

/Sara

chilisalsa
0

Då har du säkert en bild på det och en tanke om hur, var det ska stå väl ??

Skulle ju underlätta Skrattande

Rent generellt skulle jag gjort någon lösning med förstärkta byggbeslag typ: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=155190386

Lätt och starkt och syns inte alltför mycket om man kombinerar det med lite träreglar typ 45x45 mot en vägg. Så kan du linda träregeln/reglarna med sisal från t.ex IKEA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00175962 eller måla så kan de balansera på reglarna oxå…

Medarbeterare på Kost

zabelle
0

#0 i första länken som #1 la in, klicka på byggbeslag och gå längst ner på sidan till Allroundband. Det fungerar jättebra att fästa om trädet och i väggen. Det har jag använt i många år och det har hållt bra för mina 2 katter.

Nackdelen är när man vill flytta trädet.. då måste man skruva loss det.

Zabelle   

chilisalsa
0

Det funkar oxå kanonbra om de översta hyllorna kan placeras så att de är ganska nära en vägg. Helst två hyllor mot två olika väggar i ett hörn. Men det beror ju som sagt på hur trädet ser ut och hur det ska placeras relativt vägg/väggar. Har trädet en väldigt stor bottenplatta vilket normalt sett bara är en fördel så kan de övre hyllorna hamna rel. långt bort från vägg och då blir det ju stadigare med reglar som inte kan böjas vilket aulroundbanden såklart gör.

Medarbeterare på Kost

dqhh
0

Hej, jag har tyvärr ingen bild gick inte att kopiera :( men jag hade tänkt ställa den i ett hör om det går. Det är ingen hörnmodell och har en hängmatte grej som hänger ut på ena sidan.

Så jag får se om den får plats som jag tänkt mig.

Men jättebra tips nu borde jag kunna få fast det på nåt sätt. Lägger in en bild senare, om inte förr så när jag fått det.

Tack så mycket /Sara