Bajsar på golvet
Hej!
Jag är jourhem till en katt från åkeshovs kattstall sedan två veckor tillbaka. Men det är en sak jag undrar, varje natt i de här två veckorna har han bajsat på golvet i köket på precis samma ställe varje natt, Vad beror det på?
Vi har pratat om det här med katthemmet och har fått flera lådor, så just nu står det tre toalådor i köket, vi har också bytt Kattsand, skurat med citron, lagt ut aluminium folie i hela köket och spärrat av köket med kompostgaller, men ingenting har hjälpt.
Är det någon som vet vad det beror på eller har något tips på hur vi ska göra så han slutar så är jag väldigt tacksam!

Hur ser bajset ut?Har katten ev ont i magen?Har ni testat att ha lite jord i någon av toalådorna?Har ni olika slags toalådor?Med och utan tak?
Är katten kastrerad?
Stolt ägare till tre La permer
Kissar han i lådan?
Har ni ställt en låda där han alltid säter sig?
bajset som ligger på golvet lägger du i en toalådan, när jag har kattungar som ska läras på lådan så är jag inte kvick att ta bort det dom gjort från toalådan. Hoppas att bajset har rätta konsistensen så inte kissen har ont i magen så det är därför han gör behoven utanför.
normalt tror jag
jag tror inte det, hur kan man veta det?
nä, gillar katter det?
alla kattlådor vi fick från katthemmet är utan tak, bara vanliga, alltså inte pee wee
ja
ja
ja
Det var så många frågor så jag orkade inte svara så långt (A)
förlåt om jag verkar lite nybörjare hehe
Om katten är kastrerad eller inte borde du som kattägare veta. Det är viktigt att kastrera alla katter som inte ingår i ett avelsprogram.
Om du inte vet kan du rådfråga en veterniär.
Hur har det gått?
#5 jag vet ju att han är kastrerad
det har inte gått så mycket, han har fortsatt :((