Avmaska med tablett när han äter torrfoder
Jag undrar hur man avmaskar en katt med tablett när han bara äter torrfoder? Min katt verkar bli risig i magen av allt som inte är mjau oxkött och det finns ju inte mer.. det hade ju varit lätt att smula ner tabletten i.
Sen undrar jag hur det är med maskmedel, säljs det receptfritt eller måste man till vet? inom hästvärlden där jag från början har hemma måste man ha recept nämligen.

Man kan köpa avmaskningstabletter på apoteket till katt och hund.
Jag brukar stoppa tabletten direkt i mina katters hals och hålla upp huvudet på dem tills jag sett att de svalt. Men det ska finnas något hjälpmedel tror jag, kommer just nu inte på vad det heter men jag återkommer :)

#1 alltså utan recept (kom på att jag kanske skulle tillägga det) ;)

Avmaskningsmedel finn receptfritt på apoteket, både som pasta och som tablett. Tabletten får man oftast försiktigt trycka ner i svaljet, men pastan slickar mina i sig frivilligt.
Mvh, Agilis
min katt äter tabletten frivilligt, men hon är lite knasig kanske ! 
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Vilken sorts mask har katten?
Stolt ägare till tre La permer

#4 haha, det har jag inte hört förut :) En speciell dam :)

Min ena fick dra ut en tand på seniorkontrollen häromveckan, han åt frivilligt sina antibiotikakapslar. Efter detta var det dags för avmaskning, jag provade med avmaskningstabletten, men den ville han inte äta frivilligt ;)
Mvh, Agilis
Milbemax är en liten pilla som tar både rund och bandmaskar. Smakar inte heller illa. Det har jag lagt överst på torrfodret till skygga katter. Har fuktat torrfodret lite precis innan katten har fått det, så ligger pillan kvar överst på maten och slukas i regel i första tuggan tillsammans med den andra maten.
#6,7
Haha ja dom är bra roliga ibland, de kanske vet vad de behöver för tabletter ;)
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk