Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1994 ggr
Imitra
0

Smal kisse..

Har en hona på ca 21 veckor och en hane på tolv.

Ger de Purina Pro plan (ska bytas ut mot Eukanuba, stavning?)

Den yngste är rätt tjock tycker jag, har liksom en ganska stor kula på magen.

Min hona däremot, har alltid varit liten, hon var minst i sin kull och har varit smal hela tiden, men inte FÖR smal, man har sett att hon varit i precis rätt form.

Men nu när lillkissen kommit så är hon jättetunn, även veterinären sa att hon var ganska tunn.

På en hel dag äter de här kissarna ca 120 gram mat TILLSAMMANS!

Och jag misstänker att hanen äter ca 70 gr av det.

Det finns ALLTID mat framme så att de kan äta mer. Och hon har ätit mer förr.

Hoppas någon orkade läsa det här och kan komma med något råd.. :/

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

[Emma--]
0

Har hon hunnit bli tunnare på så kort tid? Hur många dagar har du hunnit ha hanen hemma?

Verkar hon stressad? Har hon en egen matskål att äta från? Var honans kattmamma utekatt, och blev i såna fall din kisse avmaskad?

Imitra
0

Hanen är nog närmare tretton veckor nu när jag tänker efter.. så en vecka ungefär har han varit här..

De äter ju på samma ställe, men det finns två matskålar och två vattenskålar, och jag ser dom ju äta samtidigt rätt ofta så det verkar ju inte vara att hon är nervös så, de leker och stojar hela dagarna!

Honan var stallkatt, så vi upptäckte att hon hade mask när hon varit hos oss kanske 2 veckor, så då fick hon behandling först en gång, och sen efter några veckor igen..

Blir så orolig :(

Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk

Madamej.blogg.se

chilisalsa
0

Om om hon har svårt att få i sig mat mängdmässigt gäller det att välja ett foder med hög omsättningsbar energi per vikt. Man måste såklart jämföra torrfoder med torrfoder och blötfoder med blötfoder…

Sen att det ska vara bra käk och att missen gillar det är en självklarhet såklart.

Det är dock inte alla tillverkare  som redovisar det på ett bra sätt som t.ex svenska Mjau gör. Jag har t.ex en mailväxling med svenska orijen för att reda ut vad som gäller för deras torrfoder. Hursom helst står det fel på deras sida vilket sedan leverantörer använder i sin presentation (t.ex Foderbilen)… Det står t.o.m fel på påsen och på den kanadensiska sidan för övrigt…

Medarbeterare på Kost