Sjuk kattunge
Hej fick här i tisdags en litten kattungen. Hon är ca 8 veckor och de hade inte hittat hennes mamma. (jag vet att man inte ska ta dem fören de är mins 12v) Dom som hittade henne sa att hon bara låg och kunde inte äta utan de gav henne gräddfil. Hon hade inte alls bajsat Jag gav henne mat och hon åt jättemycket och blev piggare. Sedan dagen efter var hon inte lika pig och bajsade ut jättehårda korvar och det gjorde ont. Så i onsdags gick jag till vetrinären hon gav henne spruta i nacken med vatten eftersom hon var utorkad och b-vitaminer och olja i rumpan. Hon hade ingen feber. Jag skulle ge henne vatten och lite mjölk och sedan sakta börja ge en halv tsk i taget vanlig mat.
I dag fredag har jag gett henne vatten ca varanan timme och kattbebis mjölk (pulverblandning man köper på apoteket) v 5-6 timme ca 10 ml. Jag har avmaskat henne och givit henne olja och miniform. Men hon är fortfarande tröt. På nätterna sover hon brevid mig på en kudde under täcket så hon hålls varm.
Hur länge ska jag försöka innan det är dags att förstå att det inte kommer att gå?
Vad kan jag mer göra?
Snälla behöver stöd och uppmuntrande ord och gjärna egna berättelser.
MVH Karin
Ta kontakt med veterinären för att rådfråga. Kanske kan du lösa det själv hemma, eller så kanske du måste åka in igen?
Får du inte i kattungen mer än vatten och ersättning ? Får du lov att tvångsmata henne ?
Om det är så tycker jag du ska åka till veterinären för en ny koll på den lille kattungen. För då måste det finnas mera hjälp för kattungen.

Du ger henne på TOK för lite mat!!!
Ge henne mjölken men ge henne under helgen nu varje till varannan timme dagtid och sen nätterna kan du se till att sova och ge henne med 6-8 timmars mellanrum men lämna gärna blötmat i närheten.
Var bor du någonstans?
Vill du ha hjälp och stöd ring mig ikväll mitt nr står på hemsidan under kontakt.
Jag har haft 2 kattungar som ingen inte ens veterinären trodde skulle klara sig och som idag är fullvuxna fullt friska killar på 1 respektive 2 år!
Den ena vägde vid 8 veckors ålder 255 gram (hans styvsyster vägde 300 gram och var 3 veckor gammal)!
Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!
Bra dagdrivaren hoppas hon tar kontakt.

Ps glömde säga det om hon får olja och du ger henne ersättning så behöver du inte ge vatten, vätskan får hon ju i sig via ersättningen.
Hon behöver näring, om du har druvsocker hemma, blanda i en knivsudd i nästa mål också så hon får en boost.
Håller tummarna för den lille. 
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Jag vet att man aldrig ska ge så små olja uppifrån om dom är HELT förstoppade. Var bor du?
Men du kan väl inte bara ge 10 ml mjölkersättning 4-5 gånger om dagen? 8 veckor då ska den kunna riktig mat också. Låt gå att den kanske ska ha bara mjölkersättning första dagen för att vänja magen vid mat igen, men det ska ges små mängder och ofta. Minst varannan timme.
Tack för alla svaren.
Jag valde att åka in till ultuna i fredags och där misstänkte de att hon hade något nervologisk fel. Hon fick somna in. Vetrinären trode inte de skulle kunna klara henne och att det skulle bli för stort lidande för henne. När hon hade somnat in rand det jättemycket klad från nosen och veterinären sa att hon trodde hon hade en lunginflammation. Jag borde ha tagit bort henne tidigare men man vill ju göra allt man kan. Här har många tårar runit och vi saknar henne jättemycket nu ligger hon begraven under en rönn på tomten. Barnen och jag plockade blommor.
Hon hade inget normalt betende mönster så hon kan även ha haft någon infektion i hjärnan. sa veterinären. Jag borde ha tänkt på det. Men nu känns det bra hon behöver inte lida mer hoppas bara att jag inte plågade henne något i mina försök att få henne att överleva.
Vi hann ha henne i 4 dagar hur kan man bli så förtjust i någon som man har känt sån lite stund?
Hon hette jasmin.
Beklagar verkligen. Man kan fästa sig vid en katt bara på loppet av några minuter.
Så tråkigt…
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Sov så gott lilla Jasmin. Det var inte meningen den här gången.Du är välkommen tillbaka till jordelivet när du känner dig mogen.
heder åt dig som gjorde en så behjärtansvärd insats….. och sov gott lilla JAsmin……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Visst kan man fästa sig vid dem på mycket kort tid!
Väldigt tråkigt att det inte gick vägen 
Underbart av dig att engagera dig så i henne.
Vila i frid lilla Jasmin!