Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 919 ggr
Pia
0

God morgon 14 mars

Idag är det sol, sol, sol ute!!!:)

Själv skall jag iväg och bli ompysslad hos frissan, äta lunch på sta'n och sedan hem och jobba. Och så mycket gladare man blev när det är sol!

Vad har ni på dagens agenda?

Gentle
0

Vad skönt det låter att bara få ro om sig själv.I dag är jag och min yngsta son hemma för vi är sjuka har varit det hella veckan,inget vidare.Det är inte lika skönt väder ute i dag som det var i början av veckan då satt jag ute nästan hella dagen i solen,underbart =)

evamojje
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har precis kommit hem efter att suttit och fikat på gården med Mojje springande runt i koppel jamandes åt småfåglarna *L*

Helt underbart väder blir så himla glad av solsken *L*

Ha de bra

Eva & Mojje

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

evamojje
0

måste lägga in ett kort till *L* han e så fin ute i det fri med koppel *L*

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Puma77
0

jag får se om det blir en tur ute på gården med Thindra. Gårdagens blev inte så lång utan hon ville in igen bara efter några minuter och vet givetvis vilken dörr det är till oss med. Men lite frisk luft skadar ju inte även om det bara e fem minuter. Jag kan ju alltid försöka.

//Pia

kristinah
0

Här lyser solen över oss också. Sitter och väntar på att klockan skall bli 15:30, då är min arbetsdag slut. Skall åka till apoteket och köpa allergitabletter, sedan skall jag åka hem. I kväll skall jag gå på teater "Ung rävhane söker hona" som spelas på ungdomslokalen i kommunen där jag bor.

Om tiden räcker till skall jag skriva ett styrelseprotokoll men det kan nog bli i morgon först.

Titti
0

Here I Am 

Åh, nu önskar jag att jag skulle ha kameran här. Ska höra om jag får låna den om någon dag igen. Är ju elände det här med att vara utan kamera. Gråter Skulle bli så många fina bilder på Vimsan ute i det fina vårvädret, fast hon är ju mest i buskarna och springer just nu. Solen skiner från en nästan klarblå himmel. Det är +10,5 grader ute. Men som sagt, ägaren måste också få använda kameran lite - alltså min mor.

Har varit på jobb idag och nu är jag genomtrött, ända in i ryggmärgen.
  Igår jobbade jag också, och då såg det värre ut 5 timmar efter jag kommit på jobb. Fundersam Jord och blomkrukor överallt. Jag hade min mor med och hjälpte mig. Men jag tror att de 9 blommorna gillade både att få större krukor och mera blomjord. 16 liter jord gick det åt. Så idag fick dom lite vatten.

Tog in tvätten förrut, men jag tog sekatören med mig. Klippte bort grenar som är för nära sträcket. Ska om några dagar fixa till tomatlandet. Fjolårsplantorna ska ju bort. Sen ska jag försöka få dit lite kompostjord och gräva runt lite. Hmm… Kanske man skulle ta till och så fröna också, kanske lättare att få tomatplantor då. Åh… nu började jag längta efter smaken av "solvarma" tomater. Mums! Räcka ut tungan

Veduran
0

Hej alla! Jag har fått min hörapparat idag, men tyvärr måste instatsen (det i örat) justeras så det kommer att ta 2 veckor till innan jag kan börja använda den. Men själva apparaten fick jag med mig hem, riktigt snygg! :)

Jag hann ju få lyssna hur det kommer att bli sedan (lite finjusteringar i ljudet kan ju behövas ev.) och det är inte klokt… hörde ju att det prasslade om kläderna!!! :D:D:D

Hoppas att det blir lika kul sedan också när man kommer att få höra bilar och alla ljud men det kommer väl att ta ett tag att vänja sig. Jag frågade audiologen om folk hör på det här viset "normalt" och hon sa att folk hör bättre eftersom jag har bara hörhjälp på ena örat, på det som jag hör sämst.

Sessan1
0

Mina katter har varit till veterinären och  blivit vaccinerade och Mimmi blev av med sin tandsten som hon har haft, så nu är det gjort iaf. Hon var  såååå vinglig stackarn när jag hade hämtat hem henne igen..Nästa vaccinering blir om hela 3 år sa dom att det skulle räcka.

Sessan1