Skadad katt
Bor mitt i skogen utan grannar. Ibland kommer det hit en katt och hälsar på. Brukar komma några gånger i veckan. I går kom jag hem från jobbet så låg katten på min trappa. När jag kom närmare så reste den sig upp och började gå mot mig. Såg då att katten haltade och tog med den in.
Hon verkar inte ha ont och hon försöker stödja på benet men det är som om det glider undan för henne. Jag får ta i benet och hon reagerar inte om jag tar upp henne. Men om jag klämmer lite försiktigt på ryggraden så knäcker det till som det gör när vi typ knäcker fingrana.
Hon är pigg och glad i övrigt och vandar runt här hemma. Har tänkt att sätta upp en lapp på affären och se ifall någon saknar henne. Men jag mår dåligt över att hon skadad. Om hon inte blir bra på måndag så tänkte jag ringa till veterinären och se om jag kan få komma in med henne. Får väl ta mina sparade pengar. Om det inte går att fixa eller om det blir fördyrt, kan jag låta henne avlivas även att det inte är min katt? Eller tror ni det bara är en stukning eller liknade?
"Chaos is a friend of mine."

Åh vad hemskt. Hoppas verkligen att det inte är så allvarligt som det låter…
låter allvarligt. katter är jättebra på o dölja smärta. har man tagit in en katt så har man sen ansvaret för den..
S*Winsnes Wilda
hm riktigt svår situation. Lapp och ringa till polisen om upphittad katt vora bra, ev om man kan kolla efter chip på den? (antar att du kollat tattuering?)
Om du inte får svar måste den ju få vård, i värsta fall avlivas.
Om katten är skadad och veterinären avgör att katten bör avlivas så får ni avliva den. Är det dock en penga fråga så vet jag inte…
Kolla med polisen om det kanske?