Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2105 ggr
Mitralis
0

Rinnande vatten

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en kompis som låter vattenkranen vara på dygnet runt så att katterna ska kunna dricka vatten direkt ur kranen.
Började fundera över hur mycket vatten det går åt när man gör på detta sätt och hittade denna länk till Vattenfall.

Har du rinnande vatten till din katt?

grejs
0

Jag känner också folk som låter kranen rinna hela dagen för att katterna ska få dricka där. Jag tycker det är sjukt irriterande, skaffa en vattenfontän till katten istället!

grejs
0

Haha, rolig film dock! :)

Mitralis
0

#2 Tycker också att filmen är jättekul, och gör man så lite ibland bara så är det ju ingen fara med vattenslöseriet Glad

Aribigga
0

Satan brukar komma såfort jag går in i badrummet, jag sätter då på kranen lite och han dricker. Stänger dock av den när jag går därifrån, ska önska mig en dricksfontän när jag fyller år. ;)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Fridaybrew
0

Troligtvis endast personer som inte har egen separata vattenräkning som gör så. Det är egentligen ett hysteriskt slöseri.

Dock kan man göra det när man själv är på toa och isf ha på ungefär så att det är den smalaste strålen möjligt om det blir stråle till droppar ja då är det rätt snålt och bra. Visst fortfarande lite slöseri men lite lyx kan katterna vara värda ibland. Tiden samt mängden (strålen) begränsas helt enkelt.

Tycker det är sanslöst att det finns så många som inte betalar för sin egentliga vattenförbrukning. Utan vattenmätare finns det inget egentliget incitament att minska sin vattenförbrukning.

/Fridaybrew

Isira
0

Om man hyr och hyresvärden kommer på det kan man nog ryka på notan själv. Det kostar ju dem massor. Vet att man kan göra det om man låter bli att anmäla in om en kran läcker mycket under en längre tid :/ så det är nog inte att rekomendera för många anledningar.

Min ena katt föredrar också rinnande vatten. Men hon brukar gå och säga till när hon vill att jag ska sätta på kranen så får hon dricka lite. Ska skaffa en vattenfontän till dem :)

Busangardens
0

Beror på vad man menar med rinnande vatten. Kranen använder vi inte utan våra katter har en stor vattenfontän där vattnet hela tiden cirkulerar och filtreras.

Ur ett miljöperspektiv, även om vatten renas och återanvänds, så anser jag att det är ren, ursäkta mitt språk, idioti att ha kranen på dygnet runt. Vill man ha friskt vatten dygnet så skaffar man fontän. =)

Det är sött med katter som driker ur kranen men dygnet runt tycker jag är rent överreklamerat. ;)

[Thiah]
0

Håller med #7.

[Norrbysa]
0

Vilket slöseri! Tänk på miljön!

Köp en fontän istället. :-)

Rosenlind
0

Rolig film Skrattande 

Fast jag skulle aldrig ha på vattnet så länge.

Lite sunt förnuft och miljövett måste man ha.

Katten såg ut att trivas ändå helt befriad från vatten kostnader och världsproblemFlört

Hawknestgrove
0

tack för en bra länk! och som sagt, vatten ÄR en bristvara här på jorden! Den länken tar jag med mig in på min sajt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Cazzos
0

Min katt dricker ur sin vattenskål men när han vill ha "ultra-färskt och friskt" vatten så hoppar han upp i handfatet i sitt badrum (självmant) och står i handfatet och jamar tills jag kommer och sätter på kranen åt honom.

Jag hör när han hoppar ner på toaletten och går ut från toaletten så då går jag tillbaka till badrummet och stänger av kranen. :)