Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 1708 ggr
Korateer
0

Koratungarnas bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

11:e septeber föddes min "katastrofkull". (Akutsnitt mitt i natten pga felläge på unge nr 1). Undrar om folk blir stötta om man döper dem efter katastrofer??

Minsta ungen överlevde tyvärr inte

Hur som helst, vi har fyra mycket vackra och härliga små hanar (tyvärr säger jag som uppfödare, jag har ingen som helst nytta av en son till min enda hona). De är snart fyra veckor gamla, och är i läget "radiobilskatter" med korta, snabba ben och svansen upp i vädret. Det här är deras bildtråd, vi försöker att inte bomba från början för det kommer fler allteftersom de växer.

Tre veckor:

IceJossan
0

Sötnosar :D

Haha, blir det tema "katastrofer" på namnen?? Passande tycker jag!! Dels pga akutsnittet, men annars är ju 11 september ett välkänt datum.

Vad ska de små heta? Tsunami är fint tycker jag, nån som fåt heta det? :P

Korateer
0

Ja, jag tycker det vore ett kul tema med frågan är hur folk tar emot det?

Tsunami, Krakatau, Mercalli och Taifun tex?

IceJossan
0

Äsch, hur många har inte döpt sina katter till Storm, Orkan etc? Det är ju värre (enligt mig) att döpa katterna till Fjant, Pissnisse och Tjockis.

Vad betyder Mercalli?  Gillar hur det låter (har träffat en helfestlig katt vid namn Merculi, kan vara därför :P). Krakatau är rätt coolt, men kommer blivande ägare vilja ha kvar namnet? Jag tycker bäst om när katterna får behålla sina namn efter att de flyttat och försöker därmed välja därefter :)

Signe-Jonna
0

Vilka sötnosar! Kyss

blondifire
0

jättebra namn tycker jag o underbart fina killar. mer foton! :-)

S*Winsnes Wilda

Maxima06
0

Även jag gillar namnen Glad