Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2039 ggr
Zorbaaa
0

Bajset åker inte ut helt

Jag har ett problem med min lille kisse.
Ibland när han bajsar åker inte bajset ut helt, så springer han runt med det hängandes.

Jag har försökt ta bort det med papper, det går ibland men ibland sitter en bit kvar innuti tarmen.

Varför är det så? En gång såg jag värsta hårbollen i bajet, kan det vara så att har äter upp hår och sen fastnar det i bajset och gör att det inte ramlar av? Jag tappar mkt hår pga att det är slitet men jag dammsuger ändå varannan dag.

Annars är korvarna fina, inte lösa öht, i sånna fall mer åt det hårdare hållet.

[Norrbysa]
0

Ajdå. Din kisse kanske gillar att äta hår. Du får kolla upp så att han inte äter hår från duschen/badkaret.

Eller från dig när du sover. ;-)

Zorbaaa
0

han älskar att äta mitt hår, jag lägger en kudde över mitt huvud när jag märker att han börjar käka men ibland hjälps det inte. Tror du att det kan vara anledningen? Va sjutton ska jag göra åt det? Har testat att ha i massa hårspray men det tycker han är lika gott :/

[Norrbysa]
0

Sov med håret i en knut? Sov med mössa? Säg nej varje gång du märker att han äter på ditt hår? Jobbigt problem.

Mina katter gillar oxå att äta hår men bara det som ligger i duschen efter att jag duschat. Men jag tar bort håret hela tiden nu så problemet är borta.

Zorbaaa
0

Jag säger nej, fräser, tar i nackskinnet och ner på golvet.
Men han är ungefär lika envis som matte :D
Haha sov med mössa fyfan va ofräscht aldrig i livet.

I duschen tar jag bort håret.

[Thiah]
0

Du måste vara envisare än honom! Glad

IceJossan
0

Testa att ligga och lura med vattensprutan, så att han får sig en dusch om han smakar på ditt hår. För det låter inte bra att han käkar sånt, jag tror det är bra att vänja honom av vid det.

Zorbaaa
0

Absolut ska testa det.

ne det lär ju inte va bra, o jag kan inte heller sova då!

Hawknestgrove
0

har samma problem här med fyra katter. OCh jag har långt hår, ca 45 cm. det händer ibland. Kan inte hjälpas och ditt hår  hamnar ju inte bara i duschen och i sängen, det hamnar ju överallt, så glöm att få bort det helt, förutom att du rakar av  håret. sak samma med gräs, som de äter i kattgården. det är bara att försöka ta bort ur rumpan så gott det går…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....