Gomorron 10 mars
Idag skiner solen över Eskilstuna!
Det betyder att det är dags att åka till sommarstugan och klippa äppelträd och vårstäda. Katterna får stanna hemma och mysa på balkongen eftersom jag inte vet om alla nät är hela på deras rastgård. Men Mir är sur, för hon vet var jag är på väg och hon VILL följa med. Det är så mycket roligare att vara i stugan och jaga vårtrötta flugor än att sitta på balkongen och sola. Men jag ska lägga ut nya kuddar åt dem så att de känner sig lite bortskämda… Måste komma ihåg att be mamma sy några till. Vintertid blir de ju förstörda när de ligger på balkongen och blir blöta… Ska lägga upp en bild någon gång så får ni se vilka underbara kattkuddar min mamma kan sy.
Ha en underbar helg allihop! / Maria, Mir & Sputnik
Godmorgon
Solen skiner här också.
Vi visste inte om Vimsan var inne eller ute förrut. Det var ju lugnt här. Hon är just nu "husses kisse". Alltså, hon ligger och vilar snällt. Därför vi blev osäkra.
Husbonden ska byta till sommardäck på bilen idag. Är ingen idé att köra med dubbar när vägarna är bara och fina. Och är det så att det helt plötsligt blir riktigt halt igen då, så har vi ju min bil. Den brukar få ha vinterdäcken till sista dagen som man får ha dom.
Funderar på vad jag ska göra idag. Jag har en disk som ska diskas. Inte roligt alls. Fast min mor säger att det inte borde vara jobbigt att diska åt tre personer - för hand. Jag avskyr att diska. Städar hellre då.
Fast för ögonblicket så funderar jag på att sätta mig att sy korsstygn en stund. Jag tror det blir det. Ska passa på att njuta av lugnet här. Jr for på helgumgänge igår.
//Titti från Åland.
Helloj.
Soool :D:D:D
Det händer typ inget idag :P
Murre går ut o in hela tiden o flummar :P

Lång natts sömn, drömde hela romaner och så var jag så "mosig" när jag vaknade. Annars har det varit fint väder här också. Kikat på film, som inte var någon höjdare, stickat och ja, så mycket har inte hänt… Fast än är kvällen ung heter det väl…:)