Katt kliar sig
Jag har en 2-årig katt här hemma som i en tid nu har panik-tvättat och kliat sig nästan överallt på kroppen, olika ställen olika omgångar. I somras blev han humlebiten på ena tassen och ev på ena låret också, då reagerade han starkt genom att han tvättade sig jättehårt lite överallt och ville fly i panik. Precis så reagerar han flera gånger om dagen nu också, utan att bli humlebiten. Jag har tittat i hans päls jättemånga gånger och hittar inga konstigheter alls. Har även tre andra katter som inte håller på såhär överhuvudtaget.
Men igår när jag skulle bada honom med ohyresschampo igen så såg jag att han hade rivsår på hakan efter att han kliat sig. I övrigt ser allt fortfarande fint ut, dock. Sitter det här i huvudet på honom eller finns det någon slags ohyra som sitter under huden på något sätt? Varför har bara han detta och ingen av de andra katterna isf?
Jag har inte bytt foder till honom sen han var liten, så en allergisk reaktion kan förmodligen uteslutas.
/Anneli
Tillägger också att han och de andra katterna är helt och hållet innekatter. Humlan tog sig in genom nätet på balkongen.
/Anneli

Kan ju vara allergi ialf då man kan utveckla detta med tiden. Skulle testa med att byta foder och ev ta en tur till vetten så denne kunde titta på katten.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Klipp ner klorna så att han inte kan riva sig så mycket. Sen ring vetten o fråga. Kan ju vara så att humlesticket utlöste något.
Klipp inte för mycket bara!
Jag har klippt ner klorna på honom, och självklart inte för myckt. 
Tack för svar.
/Anneli