Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1517 ggr
DinJejja
0

Katt beteende?

Har en hankatt på 2 år som nu fått lite sällskap av en 10 veckor gamal hankatt.

Dom verkar komma överrens. Men när dom leker så tar den stora katten tag med munnen och biter i den lille på magen och runt halsen. Den lille verkar inte alls gilla det och pipet och fräser åt den store som inte släpper taget.

Varför gör han så? Ska jag ta bort den store från den lille när han gör så?

Tack på förhand.

Maria
0

Det är helt normalt att han vill visa att han bestämmer.

Så var det med våra två och den lille skrek i högan sky.

Det låter ofta värre än vad det är. Jag hade låtit dem vara så mycket som möjligt utan att lägga mig i. Givetvis under uppsikt.

Den lille är lite för ung för att ha lämnat sin mamma. Numera är det olagligt att ta kattungar från mamman innan de är 12 veckor.

/Maria

DinJejja
0

Okej. Ja jag har inte stört dom. Låtit dom sköta sig själva.

Ah okej. Jag vet inte om han är exakt tio veckor eller lite äldre. Han är bondkatt så dom vet inte exakt när han är född. Men givetvis ska jag inte ta hem en kattunge som är yngre än 12 veckor hedan efter. Tack :)

[Anunnaki]
0

Det är nog tur att denna kattunge kom till ett hem där det redan fanns en katt men både du och den som hade kattungen har begått ett brott mot djurskyddslagstiftningen.

Man kan ganska bra avgöra hur gammal en kattunge är, iaf på ett par veckor när. Hur mycket väger den? När skiftade ögonen färg? Hur motoriskt utvecklad är den?

DinJejja
0

Okej. jag visste för det första inte att den var tvungen och vara 12 veckor. Han är född i början av juni är allt jag och dom vet. Hade ju inte tagit hem honom om jag visste att det var lag på 21 veckor.

Dom jag fick katten av sa att den var tillräkligt gammal och de är dom som haft den under uppväxten.