Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1395 ggr
Dorkiis
0

Känner någon igen symptomen?

Min katt Sidney har kräkta ett par ggr de senaste dagarna. I förrgår och idag har det varit en gång och i onsdags 3 ggr. Hon såg lite hängig ut i onsdags så vi åkte in till veterinären.

Där röntages hon och fick dropp men veterinären kunde inte hitta någonting i magen eller halsen som såg ut som problem. Efter droppet blev hon jättepigg igen.

Men hon kräktes idag också, och hon kliar sig faktiskt väldigt mycket. Ofta på halsen (det var därför jag trodde att det var något i halsen som irriterade henne men man såg som sagt inget på röntgen).

Vad ska jag göra? veterinären sa att jag skulle komma in om kräkningarna blev värre, men det har de ju inte blivit fast det fortsätter ju. Känner någon igen detta?

VeronicaS
0

Kan det vara allergi?

Dorkiis
0

#1 Typ foderallergi? Jag tänkte på det men hon har fått samma mat sedan hon kom till oss för 1 år sen, kan det komma bara helt plötsligt?

Glömde skriva att hon fastade i ett dygn efter vi varit hos veterinären och skulle äta hills i/d blötfoder, men när sambon gav dem mat (jag var inte hemma) så glömde han såklart ge det och gav vanlig.

Fridoliin
0

min spydde 7 ggr på en dag och sen en gång dagen efter, hon blev bra efter det. Se till att kisse får i sig vätska

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

Dorkiis
0

i #0 Menade jag såklart att hon kräktes 3 ggr i tisdags och inte onsdags.

#3 Jo jag hoppas ju på att det går över, trodde att det hade gjort det igår då hon inte kräktes en enda gång

tuska
0

Vad ger du kissen för mat i vanliga fall. 

foder allergi kan de få, fast de ätit fodret länge.   Typiskt är klådan runt hals öron och huvud, utslag kan även förekomma,

Dorkiis
0

Nu har hon spytt 4 ggr idag!

#5 Hon äter mjau blötmat och mjau torrfoder (kycklingkalas)

blondifire
0

prova med o byta foder…

S*Winsnes Wilda

tuska
0

Ta bort torrisar när katten kräks,ge bara blötmat i små mängder.  

Blodprov på kissen kan tala om vad som felas. Ta kontakt med veterinären igen.

Dorkiis
0

Har någon något tips på vilket foder man kan testa med om det nu är foderallergi?

IceJossan
0

Ett lågallergent foder är James Wellbeloved. Acana, Orijen och Olivers ska väl också vara bra?

[Liinda]
0

Royal Canin har ett bra foder för allergiska katter. Kommer dock inte ihåg vad det heter. Men det går att söka på deras hemsida.

MonicaLagerquist
0

Om hon är van att äta mjau blötmat så skulle jag börja med att ge henne de sorterna som inte heter något på fisk/räkor.Fiskallergi är en av de vanligaste allergierna hos katt.

Stolt ägare till tre La permer