Går ut?
Hur ofta går ni ut med eran katt i sele och koppel?
Hur blir/vad gör katten om ni inte går ut?
Det blir inte så jätteofta.. Men när vi väl har varit ute en dag så brukar hon stå och jama vid dörr/balkongdörr några dagar, och då får man dåligt samvete att hon inte kan vara utekatt.. 
Blir inte så ofta här heller. På sommaren blev det oftare. Han rullar sig i damm och smuts så det blir att bada efteråt (han har tjock lång päls) eller så har vi sand och lera överallt i flera dagar.
Har fyra katter och dom får gå ut 1 gång i veckan tillsammans med mig eller sambon förutom 1 av dom som hellre är inne, han kan dock tycka om att komma ut någon gång ibland på sommaren men helst är han inne och busar och myser. Vår innätade balkong får dom gå ut på varjde dag.
Theodore har lärt sig att på lördagar får han komma ut och då tjatar han på oss från att vi vaknar att vi skall ut dvs jamar och går till dörren, jamar och jamar till vi åker till skogen. Men annars resten av veckan är det lugnt, då nöjer han sig med balkongen och bus inne. Likadant dom andra två som gillar att va ute.
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
På sommaren är de ute i princip varje dag, flera timmar. Annars är det nån gång i veckan, ibland mer ibland mindre. Det är bara en av katterna som jamar hejdlöst när hon vill gå ut men hon slutar efter ett tag.
mina tycker absolut inte om att gå ut. dom nöjer sig med den inglasade balkongen..
S*Winsnes Wilda
Mina går inte ut så ofta, och när vi går ut är det sele som gäller. Vi har nog inte varit ute på tre veckor nu, det har varit lite väl mycket som hänt överlag. Katterna har tyckt det är nog spännande med en ny lägenhet. På sommaren är de ute en hel del, innan flytten hade vi tillgång till en rastgård, där kunde de vara ett par timmar, väl insmorda med solskyddskräm.

Vi brukar gå ut med Mollz och Lo lite då och då sent på kvällen för att de inte skall skrämmas av bilar mm.
Lo tar täten i sin selen och Mollz är lite avvaktande. Mollz vill ut och sniffa lite och äta gräs sedan är hon nöjd. Lo har presic börjat gå ut och hon tycker det är roligare. Vill inte in alls och ett tag när vi var ute med dem flera dagar i rad skrek Lo att hon ville ut men vi bor i lägenhet i stan så vi vill inte riskera deras liv, så det blir lite då och då.
Innan gick Mollz längre och sprang och klättrade i träd. Men hon har blivit fegare och fräser ibland så när hon vill in går hon till dörren även om det är kort tid. Men inne är hon så nöjd och tvättar sig..
Men vi tycker det är bättre de får gå ut lite än inget alls. :)
På sommaren får våran inne katt komma ut nästan varje dag i koppel. När jag har tid så går ju ut och går med henne någon timme eller så.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida