vibrerande ögon
Behöver råd och tips.
Jag har en bicolour maskad katt som har problem med ögonen. Dom lixom vibrerar i sidled, kraftigare vibreringar vid stress. Har varit hos veterinär i våras och det enda svar jag fick var att det kunde vara nystagmus ( något som har hänt, en liten infektion tex som satt sig på någon ögonnerv så att ögat vibrerar) Dock så sa hon också att om det blev värre så skulle vi komma in direkt, för det kunde vara en tumör också!
Nu tycker jag att det har blivit värre och att ögonhinnan har börjat dyka upp. Är det någon som har varit med om något liknande och fått ett bättre svar än vad jag fick??
MYCKET tacksam för all hjälp
Jag har aldrig hört talas om det.
Jag skulle vilja veta när det blev så, hur gammal va katten och hur gammal är den? Vill bara lära mej
Jag tycker du ska kontakta veterinär nr. 2 en annan veterinär kanske kan ställa en korekt diagnos. jag tycker inte det låter så bra.
Att "ögonhinnan" visar sej betydligt mera nu, kan vara att din kisse har en infektion och mår dåligt.

Jag skall ringa vet imorgon. vibreringarna har han haft sedan 4-5 månader, nu är han 1.5 år.
usch det är inte alls roligt, jag är jätte orolig för min älskling