Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 3211 ggr
emimollie
0

Kastrering titthål?

Jag ska kastrera min ena hona och undrar om det är någon som vet en vet. som gör med titthål kring Göteborg eller Kungsbacka hållet?

Tacksam för svar!

Kram Emelie

emimollie
0

Ingen som vet?

Hawknestgrove
0

jo i göteborg så finns det ju Glimstedt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

emimollie
0

Ja okej Glad Vilken klinik/sjukhus? Någon som har erfarenhet om det är en bra, kunnig vet. vad gäller just detta?

Tack för svar. Tycker det känns som ett bättre allternativ. Känns lite tufft med ett ca 10cm långt snitt. Blir ju över hela magen på en liten kisse!

Usch, oroar mig lite över detta! Vill ha den bästa lösningen och duktigaste vetten till min lilla älskling!

Hawknestgrove
0

Inte blir det ett 10 cm långt snitt! men om du frågar inne på Hittekatter i Fokus, så vetr de var han håller hus!

emimollie
0

Ok det ska jag göra! Tack!

Det har dom sagt som jag ringt till Skäms därför jag ville kolla mer om ni visste nått bättre alternativ Flört tack ska kolla på hittakatter!

Kram

Hawknestgrove
0

då är det väldigt gammaldags veter du pratat med,,,,Våra här i Strömstad gör inte med titthål,men ett litet pluttesnitt på ca 3 cm är allt som blir…..

Kata
0

Du menar inte flanksnitt? Eller kastrerar de verkligen med titthål? Hur får de ut livmodern då? Bra om det går att göra med titthål, måste ju vara snällare för muskelvävnad än flank, väl…

Hawknestgrove
0

hon menar nog flanksnitt. Men som sagt, här är det inga stora snitt längre heller. Små pluttesnit. Däremot vår förre  ditriktsvet som har gått i pension, han gjorde de stora snitten. MEn inte ens de är farliga. Andra dagen efter att vår lilla Esther blev kastrerad så hoppade hon  upp på garderoben  igen till min stora fasa….

emimollie
0

#8 Ja precis!

Ja men 3cm låter ju mindre läskigt iaf! Hade vart bra om någon kring gbg/kungsbacka kunde tipsa om en bra duktig vet. som gör små fina snitt!

Ja man är ju lite orolig över dom stora snitten efter op. Våran tjej är ju väldigt rörlig och hoppar gärna högt och busar. Svårt att hålla en kisse stilla och lugn om den inte vill…

Hawknestgrove
0

ja hoppas hon får svar inne på Hittekatter. Har ju själv slutat  skriva där inne på ett tag

Hawknestgrove
0

emimollie
0

Hehe ja jag såg det! tack söta du!

Låter ju bra, ska ringa dit och höra! Tack för att du tog dig tidGlad

Kram Emelie

Hawknestgrove
0

ingen orsak. Även drakar kan vara snälla ibland