Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 455 ggr
Titti
0

God kväll 5 mars 2007

Idag har min dagit blivit allt annat än planerad.

Upp i morse och plockade ihop diskmaskinen för att föra den till staden. Den där numera vattendrypande mojängen som stått på diskbänken troget och hjälp mig med disken. Den har ju faktiskt diskat bättre än husmor. Gråter

Förde den till en som servar diskmaskiner och hålla tummarna att den kommer igång igen. Köpte lite andra saker när vi ända var till stan för att sedan fara ut till landsbygden för att handla.

Där kommer jag på att kl 12 går det en färja från Långnäs. Ja, men den kan vi ju ta. Fast karl min frågade ju förstås att om det verkligen går en färja därifrån. "Jo", svara jag, "när jag jobbar på måndagar så stiger jag på 10.30 och far med färjan till Långnäs först." Flört

Nå ja, sagt och gjort, vi for dit. Men några kilometer från färjfäste får jag ett sms, om jag kan tänka mig att jobba idag för den andra städerskan hade 39,2. Hon skulle inte på jobb ansåg jag. Då ska man ligga vågrät i en säng med täcket över öronen och sova.

Jahapp, där for min lediget åt f---ers. Men dom såg väldigt lättade ut när det var jag som kom. Fast man undrar ju vad besättningen tänker när man kommer ner i mässen och säger: "Å inte slapp ni mig idag heller!" Jag tyckte att min mor hade lust att följa med, men det gick inte alls bra att städa.

Pengarna behöver jag ju. Till servicen av diskmaskinen och ett par nya vinterkängor. Har jag tur så håller kängorna jag har denna vinter ut. Dom håller på och ramlar itu. Gråter

När jag kom hem så hade karln min maten färdig. Helstekt lever och potatis. 7-åringen älskar det så. Kvällen ägnades sedan åt läxläsning och sen så letade jag upp min stora julduk (som jag måste sy om lite). Attan vad två rutor på fel enligt mönstret kan ställa till förtret.

Ha en bra kväll. Flört

Pia
0

Oj, en fullmatad dag tycks du ha haft, Titti! Skönt att bli bjuden på hemlagad middag också:)

Titti
0

Pia. Det blev lite fullt upp, när det blev annat än vad jag planerat. Jag som skulle ta det lugnt när jag kom hem från stan. Tji fick jag.