Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1948 ggr
madebyinferno
0

Kan katter dricka ur flaska??

Funderar på om man ska resa längre med en katt i bur, ger man då vatten i skål eller kan de dricka ur flaska som tex kaniner??

Cazzos
0

Ha iskallt vatten i en flaska och ta med dig en skål som du häller i vattnet när ni tar en paus från resan (om ni t.ex. stannar och äter någonstans)

För att vattnet ska vara kallt så länge som möjligt kan du alltid använda termos.

tuska
0

i buren brukar det följa med en vattenskål som man sätter upp på gallret.

En katt som inte är van att dricka ur en kanin flaska vet inte hur det fungerar, det är en vanesak för dem.

Sätt i buren även en sån det kan ju lyckas, har sett en del på utställningar som lärt sina katter att där finns vatten.

Cazzos
0

Ja som #2 sa det finns ju vattenskålar som man kan sätta fast på gallret men då måste man typ köpa ett tillbehör om det inte redan finns.

Fast det är ju hundar som har såna stora gallerburar i bagageluckan, kan man ha såna till katt?

Om en sån gallerbur får plats kan ni förstås köpa en och ha 1 dl vatten i skålen eller så mycket så det inte skvalpar över.

tuska
0

Det finns väl galler i vanliga plast tranbortburar, där hakar man på vattenskålen så gör då jag vid längre transporter, det är inga hundburar eller hundgaller  jag menade.

madebyinferno
0

Har inte planerat någon resa utan det var mest en fundering om de kunde lära sig det, man kan ju öva för framtida bruk om inte annat ;-)

Tack för svar iaf!

spiritedaway
0

Kan ju säga att deras tunga kan göra det lite jobbigt att dricka ur en flaska. :P Mina kissekatter har prövat.

madebyinferno
0

#6 bra att veta ;-)

Cazzos
0

#4 Jaha du menar så! Jag tänkte inte alls på de, hehe ;)

Då får man väl se till att buren sitter rakt så vattnet inte välter ur.