hemlös kattunge
En blåsköldpadd honkatt på ca 6-7 månader matas i centrala Ronneby sedan 4 veckor tillbaka.
Ägare har eftersökts utan resultat och nu börjar det bli ohållbart då "Meja" så gärna vill in i huset där en ensamkatt bor , och kvinnan som matar börjar jobba den 2a augusti och är borta i Kalmar hela veckorna..
Stödhem sökes(eller allra helst permanent hem) till denna vackra tjej!! Hon är kelen och social och stryker sig mot benen vid matdags!
Hon måste få komma in så hon inte blir dräktig(om hon inte redan är det)
Ni kan läsa mer om vad det innebär att vara stödhem eller bli permanent hem på vår hemsida www.kks.nu
Här kan du lägga en intresseanmälan på henne och andra kattungar: http://www.kks.nu/katter/emma/katter_emma.html
Kolla även in min blogg: www.ronnebyshittekatter.blogg.se
eller maila emma@kks.nu
(Hon kom fram o strök sig mot mig när jag skulle fota henne så därför blev det inga bättre bilder;))
fast vet kvinnan som matar henne om att börjar man mata har man tagit på sig ansvaret?
S*Winsnes Wilda
#1 ja det är ju därför hon vill hitta en lösning innan Augusti. Hon kan ju inte strunta i att jobba.

Förlåt om jag kommer lite ot nu, men är det så att om man skulle börja mata en hemlös katt har man ansvar för den sedan? Alltså ska man bara låta katten svälta för att man inte kan åka bort om man väl börjar? fast jag vet ju inte så väldigt mycket om sånt här med hemlösa katter, så jag ska inte ta några förhastade slutsatser. Sen om det skulle vara en hemlös katt här i området skulle jag nog ta rätt på den, men jag förstår att alla inte har de möjligheterna därimot 
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
läs tråden om bra tips från polisen. ja börjar du mata en katt så har du tagit på dig ansvaret enligt djurskyddslagen. det innebär vetr,skydd och tillsyn,mat och om dom får ungar dessa oxå!!
så man ska tänka sig för..
S*Winsnes Wilda