Bajsar inte klart...
När min katt bajsar så brukar han ibland inte bajsa klart, utan han går iväg med en bajskorv halvvägs ut från rumpan och sen när han märker att den är kvar så hukar han sig ner och fortsätter gå till mitt rum och försöker bajsa på vägen…
Då måste jag skynda mig att "kasta" in honom i toaletten där han har sin låda.
Då hamnar bajskorven i sandlådan eller på golvet, vilket är ok.
Det är därför jag alltid övervakar honom när han ska bajsa… 
Gör era katter knasiga saker ibland?
sånt händer här med ibland. Hård mage?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#1 Jag vet inte, men han bajsar alltid "fina" korvar så jag behöver nog inte oroa mig.
En gång så var han så hård i magen att han skrek som om han blev torterad när han skulle bajsa… Men det har bara hänt 1 gång. Har bara haft honom i 1 år så det där med skrikande toner på dass har han bara gjort 1 gång hos oss.
#1 Jag vet inte, men han bajsar alltid "fina" korvar så jag behöver nog inte oroa mig.
En gång så var han så hård i magen att han skrek som om han blev torterad när han skulle bajsa… Men det har bara hänt 1 gång. Har bara haft honom i 1 år så det där med skrikande toner på dass har han bara gjort 1 gång hos oss.
Inte så, att han får i sig hårstrån, långa? det brukar vara problemet här. de får i sig mina hårstrån och så blir det korv på tråd… Likaså om de äter kraftigt gräs, som de inte smälter helt.
Hur ser bajskorvarna ut då?

#5 Då sitter det långa grässtrået (eller vad det nu är) fast i rumpan så trots att korven klämts ut så hänger den kvar i grässtrået..
japp…. och kissen är så olycklig…..och jag jagar katt med dasspapper i näven.
#6 Det har som tur är, inte hänt med min kisse.
Han bajsar helt enkelt inte klart, utan hoppar ut från sandlådan och låtsas som ingenting förrän han känner nåt i rumpan..
ja du…han måste ju känna inom sig som om han var klar…..Kanske bajset är för strävt på något vis? det ska ju glida ut…..
#9 Han är trots allt gammal (17 år!!) och det kanske beror på att han börjar bli senil och glömsk :P
Åh……. senil det tror jag inte, men hård i magen….HAr du tagit upp det med veten? Prova och ge kisse messmör….att äta….alltså
#11 Besöker vet. sällan eftersom att mamma tkr att det är för dyrt.
Men detta år ska jag försöka samla ihop pengar till en hälsokontroll :)
Har över 2000 till o börja med, ska samla på lite mer så jag inte blir helt fattig efter det, jag vill ju ha lite fickpengar! ;)
2000 kr*

En hälsokoll kostar inte mycket, några få hundralappar bara.
Och att ringa en veterinär och rådfråga är gratis, sånär som på de vanliga samtalsavgifterna. Så ring en veterinär du och rådgör lite.
#14 Ja, ska göra det i veckan :)