Städar ihjäl mig! TIPS???
Sen jag skaffade två killar (huskatter och alltså inga långhåriga historier) känns det som jag håller på att städa ihjäl mig… Visst förstår jag det blir GIVETVIS hårigt m håriga husdjur…
MEN (och ett väldigt bra tips om du inte redan visste det!) sen jag lärde mig att dra textilier med en diskhandske gör jag det varanan dag (MINST! Och mycket därför det är sjukt effektivt jmf med klädborste eller roller).
Varje gång jag städar svär jag över att härdanefter ska mitt hem bestå av lack, läder, latex, plast, plåt, aluminium, kartong, gips eller vad som helst som inte dammar och gillar katthår…
Har läst om ett tyg , se länken, som jag förhört mig om men verkar inte som något som finns tillgängligt här hemma och ingen vet vad jag pratar om i tygbutikerna, ens… :o(.
PLUS en fråga till…
Vilket rengörningsmedel för städ är att rekommendera som katt och djurägare då man har en av killarna som ska vara med och hjälper tlll,,, ALLTID och HELA TIDEN! ( Vilket skapar olycker emellanåt…, häromdagen skulle han vara med när tvättmaskinen laddades och precis när jag hällde i sköljmedlet i facket studsar han upp på maskinen och puffar på handen med sitt huvud…. OCH vips så luktade han jättegod vaniljsommar….).
Hälsningar Bassetasse.
haha! Kör med vanlig grönsåpa. KAn inte tänka mig något ofarligare.
Vilken länk menar du?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

diskhandskar… det var som tusan…=) får jag ta och testa!
ja de funkar bra som 17. Kolla i Rent hus, hette det så? Det där programmet, där folk fick hjälp med sina igengrodda hem…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Det här med pälsen så kan du istället för att bara använda en borste (om du borstar dina katter) så kan du köpa en sån där gummihandske och använda den så kanske håret minimerar på mattorna osv