Pris på egen mat?
Har funderat länge nu på att göra egen mat till katterna (har 2) för att få koll på vad man stoppar i dom och har kollat runt lite på nätet efter recept.
Det slog mig dock att det måste bli väldigt dyrt att göra på det viset? Varje måltid ska ju bestå av både lever, kött och tuggbara ben… Är det någon här som gör sin egen mat till katterna som kan räkna ut ungefär vad månadskostnaden ligger på?
Eller som kan rekomendera någon super bra färdig färskmat att köpa och vad den kostar?
Tack på förhand från både mig och katterna!
Jag har räknat lite på priset för hemgjord kattmat och jämfört med köpt mat. Du kan läsa mina beräkningar på länk som du hittar här. Där finns några länkar till om kattmat.

Det finns ju fryst hundmat som e gjort på rent kött. Det kanske katter med kan käka.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

#2 Man ska aldrig ge katter hundmat.
Stolt ägare till tre La permer
Klass fryst hundmat som enbart innehåller köttbiprodukter går bra att ge katter.
Jag skulle tro att jag i snitt betalar 30 kr/kg för BARFen, men då försöker jag inte komma billigt undan. Det går att komma ner betydligt i pris. Det blir ca 4 kr/katt/dag.
Jag har heller inte behövt ta tandsten på en enda katt under en period om 10 år.
Inte haft någon katt med urinvägsproblem, diabetes, njurproblem, allergier eller andra hälsoproblem.

#3: Nu e det inte en massa hund vitaminer o sådant i utan det e rent kött/biprodukter o det finns i frysen hos djuraffärer
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#1 Tack så jätte mycket för länken! :D
#5 Tack då vet jag :)
Blir defenitivt barf för mina katter i framtiden. Nu ska jag bara läsa på ordentligt först så jag inte ger fel ^^