Hittade William under ladugolvet..
Hej! Har en kastrerad han katt på 16 månader, ute katt och en duktig musjägare. Igår kl 19 hade han inte kommit in från stallet (utekatt som sagt, leker runt på gården på dan och sover inne på natten) och när jag ropade fick jag inget svar. Gick ut i ladugården och hörde något som mjaua. Han hade krupit under golvet på någon vis, och när vi tillslut fick upp golvbrädorna så hittade vi honom helt lealös och hade gjort i ögon och mun. Ringde vet. som sa uttorkning, vi gav vatten och vätskeersättning, hjälpte inte så vi ringde upp igen och fick åka till vet. halv 11. Där fick han mer väska fast under huden, samt smärtstillande. Vet. kände att hela tarmen var förstoppad, men han hade inte utrustning till operation. Vi fick rådet att åka men med honom över natten och sedan åka till Blå Stjärnans djursjukhus för operation. Sjukhusets akut öppnar 9:00 idag, har legat uppe inatt och gett honom vatten i spruta samt kollat temp, 35,5 grader nu kl 8. Finns det något jag kan göra för honom mer än hålla om och ge vatten? Han piper så fort man går därifrån, har nog väldigt ont stackarn
Mvh Felicia

Vad hemskt! Hoppas operationen går bra.
Men hur länge hade han varit borta? Så förstoppad och uttorkad kan han inte bli av att vara ute en dag.
Jag tycker också att det låter märkligt men håller både tassar och tummar att det går bra för lille kissen
/Maria

Han kan ju varit sjuk redan när han kröp in under golvet och sedan blivit akut sämre och inte lyckats ta sig ut… lille gubben hoppas ni får ordning på William och att han klarar livhanken
Det låter ju inte troligt att han blivit så uttorkad och dålig bara genom att vara under golvet en dag. Säkert något som tillstött.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Vi åkte in med honom, men tyvärr fanns det inget att göra. Han hade ingen känsel i några ben, så även om vi hade kunnat klara ut förstoppningen skulle han aldrig kunna gå igen eller leva ett kattliv.
Saknar honom så, Lille "pillis" som lyssanade bättre än hunden *fniss* och älskade att följa med ut o springa.
Vila i frid William , Kung av gården Uddebo och ägare till mitt hjärta.
Nej vad tråkigt! :(
Men vad ledsamt
/Maria
Va tråkigt 
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se
Tröstkramar till er.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"