Erat pälsvårdskitt
Tänkte det skulle vara kul och starta en tråd där man skriver in alla saker man har som ingår i pälsvårdskitet, dit hör även schampoo.
Skicka också gärna med en bild som visar kattens perfekta päls.
Jag har två långhårskatter och i deras kit ingår:
Karda
Furminator
Babypuder
Tov-kam
Kam
PCL Schampoo
Sax
Till mina skogisar har jag en kam - ska införa en furminator.
Som schampo blir det Yes diskmedel på utsatta områden, och i övrigt Espree schampo.
Ska även ev. skaffa terrierbalsam.
Har väl ingen bild på katterna i sin bästa kondition då de bara är ca året gamla, men här är en bild i alla fall
Hvanilja på bild i en bra pälsskrud 

jag har två birmor. i deras kit ingår PCL schampoo, PCL antistatspray, nått annat Scahmo jag fått för utställning, furminator, karda, 2 kammar och en liten sax.
#2 Yes-diskmedel på katt var något nytt, förstör inte det pälsen?
Jag hade nog använt Galltvål framför diskmedel. =)

Korthårig raskatt (europé):
Karda och kam plus dammsugare. 
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
#4 Yes funkar bäst på pälsen bakom öronen och vid svansen som kan bli hemskt fet - Man tar ju inga mängder direkt, och sköljer mycket noga.
Funkar kanon 
Förstår att det låter konstigt dock, haha.
#6 Kanske skulle testa det på min norskis vars svansrot blir något förfärligt fet.
#7 Gör det du. Skölj noga efteråt bara 
Det beror lite på vilken katt. Jag har ju just införskattat en vit (som så tacksamt bor hos min mor), så jag ska just ge mig in i den pälsvården.
Annars har jag min padda som jag just ska testa Anju-Beauté Schampo Havane Colour Brown till. Tänkte även prova schampot för strävhåriga pälsar som jag hoppas ska framhäva hennes päls lite.
Har inga speciella borstar, min katts päls blir bäst av massa klappning:)
#10 Har också en vit - är lite pyssel med den färgen kan jag tycka.. De kan ju bli lite gula i tonen, även om jag sluppit det änsålänge..
Jag har gummikarda, två olika kammar en grövre och en finare plus en borste med små, små stålborst. Numera också en furminatorvariant.
Men ena katt är långhårig och den andra korthårig.
/Maria
På min förra kisse, långhårskorsning perser & norsk skogkatt, använde jag:
• Goop kräm till området kring svansen
• Espree Silky Cat schampo & balsam
• Espree antistat & antished spray
• Furminator!!!!!!
• Flexkarda från Les Pooch (har taggar på bägge sidor, hela plattan flexar när man borstar, istället för att piggarna sjunker in som på en vanlig karda)
• Mason Peatson svinborste
På mina nuvarande korthåriga kör jag i princip detsamma, minus Goopen och flexkardan.
Vänliga hälsningar
Cindy

Medel och tops för öronen.