en till katt?
Ska köpa en till katt. Har nu en kasterad hane på 1 år.- Vad tror ni blir bäst om jag skaffar, en hane eller hona?
Skulle de fungera med en till hane, tänkte på revir osv?
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Jag tror det inte spelar nån roll. Här hemma har jag 2 hanar o 1 hona o de kommer överens alla.. Fast hanarna leker mer tillsammans men det kan oxå bero på att min hona är gammal.. hmm Jag tror det blir bra vilket kön du än väljer på den nya katten =)
Det spelar ingen roll va du skaffar för kön på din tilltänkte kisse, bara du kastrera tidigt. Skillnaden är priset på kastreringen.
Så ser jag det.
Min Moritz var 8 månader och kastrerad när vi skaffade Lorentz och det har gått så bra.
Vi kastrerade Lorentz redan vid 5 månader så att han inte skulle hinna bli könsmogen och "röra till" deras fina förhållande.
/Maria

Så de spelar alltså ingen roll. Hur mycket kostar det ungefär att kastrera en hona?
Det är så olika pris veterinärerna tar, jämför priser. skulle tro det rör sej om 1200 kr och hälften av summan på en hane.
Det som jag tycker är viktigt är att de använder tråd som går bort av sej själv att de gör en intrakutan söm. Men de gör de flesta nu för tiden.

Det är rätt stor skillnad att kastrera hane och hona, därför tror jag att det blir en hane till, och skulle de inte fungera får jag helt enkelt nöja mej med en kisse :)