Vemodig solskenshistoria!
För en vecka sedan satt min grannkatt Missan på mitt altanbord tidigt på morgonen och ville in hos mig. Jag tyckte att det var konstigt, men senare på dagen fick jag veta att mina grannar flyttat isär. Missan flyttade med sin matte till stan, men eftersom hon bara varit utekatt under sitt tvååriga liv så trivdes hon inte. Missans matte försökte hitta ett nytt hem för hon ville inte avliva Missan. Min katt Iriz 6 månader har hela tiden sett Missan som sin kompis, hon har letat efter Missan konstant varje dag sen Missan flyttade. Idag frågade Missans matte om Missan får flytta till oss, så på fredag kommer Missan hit! Det slog mig faktiskt att Missan nog "valde" sitt hem redan förra veckan, hon har aldrig suttit på altanbordet och visat att hon vill in förut! Nu undrar jag bara om ni har lite tips och råd hur jag kan hjälpa Iriz och Missan i början? De är vänner och höll ihop här på gården innan men då hade de ju varsitt hem. Hur gör jag på bästa sätt nu?
Nummer ett är, att du om inte det redan är gjort kastrerar båda. Sen hade nog jag hålliit den lilla nya inne i en tvåveckorsperiod, så hon får bo in sig riktigt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#1 Tack! Det är precis det som jag har funderat på att göra, både Iriz och missan är kastrerade och de var mycket bra vänner innan Missan flyttade, det jag är lite rädd för är om Iriz kan bli svartsjuk, hon har ju trots allt bott själv (fast jag har tre illrar också, de känner också missan). Ska Iriz också vara inne under tiden?
tycker jag vore bra…..Så de får känna av hur det är att bo ihop och så att lilla Irizinte springer iväg för att det är nytt på sätt och vis. Nä, båda flickorna inne ett tag!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Just nu är det lite spännande.. Missan skulle ha vattenpaus hos några bekanta till hennes nuvarande matte, men där smet hon ur transportburen. Senaste rapporten är att hon sitter i ett träd! Så om inte Missan kommer ner ur trädet snart så kommer hon att få bo hos dem istället oavsett om hon kommer hit eller får vara kvar där så kommer hon få ett bra liv på landet, där hon helst vill bo. Fast jag hoppas att hon kommer ner ur trädet!

hur har det gått!?

Allt har gått bra! Missan är nere ur trädet och nu har hon bott hos sin f.d husse igen i en vecka (hon var så skärrad att vi bestämde att det var bäst för henne att få bo där hon känner igen sig ett tag först) men nu i helgen ska vi bestämma om hon ska fortsätta bo hos honom eller om hon ska få flytta in till mig, hon har redan varit härinne och kollat läget lite!