Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1643 ggr
SamanthaJones
0

Perser upphittad i Linköping!

Det kom in en dam med en blå perserpojke till mitt jobb idag, han har suttit utanför hennes port ett par dagar och skrikit och troligen gått bort sig, han ser ut att vara ett par år gammal och är blå med bärnstensögon. Han är faktiskt riktigt fin!=)

Han är inte chippad eller märkt vad vi kunde hitta.

Han hittades i Tannefors, Linköping och upphittaren tar hand om honom tills ägaren hittas.

Om någon känner igen beskrivningen och vet någon som har en katt i detta område eller kanske har sålt katt till någon runt linköping så ring Sofia på 0761683973 så förmedlar jag vidare!

Tack!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Imasy
0

Lägger ut detta på en mailinglista jag är med på ;)

SamanthaJones
0

Tack så jätte mycket!

Vänligen

Sofia

MonicaLagerquist
0

Har ni varit till en veterinär och kollat om katten är chippad?Är den kastrerad?Har ni anmält till Polisen att ni hittat katten?

Stolt ägare till tre La permer

Hawknestgrove
0

och som sagt, inne på kattpolisen får du många bra råd.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

SamanthaJones
0

jag jobbar på en vet station och var där jag fick nys om det hela, när de var inne o kollade om den var chippad

Vänligen

Sofia

Hawknestgrove
0

Ok, då vet ni att den inte är det då…. Märkligt…. raskatter brukar ju märkas. MEn som sagt, gå även in på perser i fokus1

LaSadie
0

#6 När vi letade Norsk Skogkatt för några år sedan (4 år sedan) så var det faktiskt inte alla uppfödare som chippade. Några sa att det bara var nödvändigt om man ville ställa ut (?). Så… det kan finnas uppfödare som inte chippar :P

Hawknestgrove
0

Jo men visst. Men tycker ändå att det  i så fall är väldigt småsnålt, då en raskatt ofta betingar ett pris på över 5000 kr…

Be27
0

Polisen gör inget! När min katt försvann kontaktade jag polisen, dessutom hade även tjejen som hittat honom kontaktat dem, men nej, ändå visste de inget ("hade det varit en hund" däremot… Skrikandes). De hade inte ens en scannare, så förlita er inte på dem! Hade tur att komme i kontakt med tjejen genom en lapp i affären!

Min katt har ett lite speciellt utseende, så hon hade inte skrivit på lappen hur han såg ut, men ville ha det upplyst om man hade en försvunnen katt. Tänker det kanske också kan vara bra här, för att inte riskera att någon bara ser det som en möjlighet att få en raskatt gratis Flört

Hawknestgrove
0

Ge polisen en rejäl uppsträckare. De är skyldiga att ta upp en anmälan om så bara för en katt. OCh visst har de scanner…. MEn de orkar inte röra på sina feta ar***n.