Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1165 ggr
NaimaG
0

Var det för varmt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute på en promenad i koppel idag med min Norskis men under promenaden började han flämta så innerligt. Jag tänkte direkt att det måste vara för varmt för honom så jag tog honom till skuggan där det var mycket svalare (solen var 32 grader) men där fortsatte han att flämta till och från men inte fullt så lika mycket. Samma flämtning uppkommer även när han jagar laserpekaren. Svansen gick i full veva utomhus också dvs vagga fram och tillbaka utav upphetsning.

Vi var ute i 1 timme och jag försäkrade mig om att hålla honom i skuggan hela tiden och då också i skogen där solen inte nådde in.

Jag står mellan allternativet för varmt eller upphetsad vad gäller hans flämtande. Vad tror ni?

Lyckades ta bild på det.

Myllan
0

Brukar ni vara ute? Kanske var en kombination av flera orsaker. Kanske blev han överväldigad?=)

tuska
0

Att tänka på är att värmen är olidlig efter backen en varm dag, något som inte hundägare tänker på när de är ute och går i värmen med småhundar.  

Din katt svettades helt enkelt.

En katt som flåsar vid lek skulle jag kolla så det inte låg något bakomliggande sjukdom med hjärtat.

[Thiah]
0

Min norskis har det jättejobbigt just nu. När värmen kom sådär pang på så hann han inte vänja sig.

Han är i solen ett litet tag och sedan lägger han sig ner i skuggan och flämtar.Tycker synd om dom små liven.

NaimaG
0

#1 Jo vi brukar vara ute på promenader ganska mycket. Detta var första gången han någonsin gjort så utomhus.