Kostnad för id-märkning?
Hur brukar priserna se ut för tatuering i örat samt chip i nacken?
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Min vette tar 200kr för chip men öronmärkningen har jag ingen aning om.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
veterinären som jag går till tar 250 kr för chip och 250 kr för för öronmärkning.

Ingår sövningen då?
Stolt ägare till tre La permer
# ah, dom söver katten

Ja man får inte tatuera katter utan att söva dem först.Chippa kan man däremot göra utan sövning.
Stolt ägare till tre La permer
Okej, tack så mycket för svar! :)
Jag blir tvungen att omplacera mina katter och då vill jag att de kommer ut på landet, men först vill jag att de id-märks. Tror det blir tatuering, eftersom det syns direkt att de ägs av någon istället för chip då de måste tas till veterinären för att skannas, om man ens tänker på att dom kan ha chip. Vill inte att de tas för att vara herrelösa.
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Va noga med att de nya ägarna skickar in ID nummret till registret det kostar även några hundringar, eller du kanske gör det själv och även betalar den summan på dina katter och står där i registret som fortfarande ägaren till katterna. Många som har tatueringar i örat chippar även sina katter, med anledning att tatueringen kan bli otydlig efter ett tag.
Här ingår chippsmärkning i priset av katt samtidigt med kastrering.
#5 jo, precis!
#7: Okej, tack så mycket! :) Dom är redan kastrerade så det var ju synd.. Tror nämligen dom har så här också.
Jag får de hur jag gör, antingen så skickar jag in papperen eller så får nya ägarna göra det, men katterna lämnar inte mitt hem fören dom är id-märkta och har ägare registrerade.
\\\\\\\\\\\\\\\\_
#7,9 Anmäl dem till Sveraks kattregister. Är gratis och för alla katter.
/EvaSe
/EvaS
S*Capsicum´s www.capsicumcats.se
jag är så noga så jag har mina katter på båda registerna