Ge tabletter smidigt?
Ok, ge mig tips på hur jag kan ge Bassi tabletter på ett smidigt sätt?
Har varit hos veterinären och fått prova kortizon och antibiotika. Om detta fungerar måste Bassi äta en halv kortizon tablett/dag, ,.annars måste hon avlivas..
Så låt oss hoppas att detta funkar nu! :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag har två katter som är HEMSKA att ge piller..
Jag gör bara så att jag öppnar munnem petar ner pillret i munnen, en liite bit ner i halsen, stänger munnen och blåser lite lätt på nosen, de sväljer då av någon anledningen.. och vips…
Blåsa på nosen? Värt att testa.. :)
Hon var inte så hemsk.. kanske jag kan lyckas gömma pillret i något gott sen när det bara är en halv tablett..

JAG har en speciell "tablettgivare" som ajg köpt på Apoteket. MAN sätter in tabletten och skjuter in den i munen på dem.
Annars så kan amn försöka att "gömma" tabletterna i något de gillar som tex räkor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag rekomenderar varmt en tablettgivare.. Jag försökte allt ibörjan när alla mina 3 katter fick klamydia o då fick jag ge dem tabletter varje dag i en månad o efter jag köpt tablettgivaren så gick det mycket lättare..=)

Testa att göra små smörkulor med tableten gömd i mitten.Frys smörkulorna och ta fram direkt ur frysen och ge katten.
Stolt ägare till tre La permer
katter är ju givetvis olika när det gäller att äta tabletter och medecin, en del kan äta det lätt och andra är det super svårt att mata. men när jag matade min katt förut, som ja, inte uppskattar medecin och tabletter så krossade jag den och så blandade jag den i lite blötmat.
tablettgivare har jag aldrig hört talas om, men det kanske inte är så dumt det heller
När jag har gett tabletter så har jag gnuggat in dom i kattgodis, såna där linser med kattmynta. Linserna blir mjuka och fastnar på tabletten, jag nästan "packar in" pillret med ett tunt lager godis. Behövs bara max en halv lins så är tabletten borta i ett nafs när jag ger katterna. Men försäkra dig först om att katterna tycker om den typen av godis, genom att ge en vanlig lins först och se reaktionen.. annars så fungerar det säkert med något annat katten tycker om, bara det inte är för blött/kladdigt så att det löser upp tabletten.
för min gamla katt som inte alls gillar tabletter funkar bara pulveriserade tabletter i lite räkost, lätt som en plätt!
#8 Alla tabletter får inte delas, så det måste man kontrollera först. 
Tack för tips :)
#9 Derssa ska jag om 10 dagar ge i halvor, så de borde få delas :) Kortison.
Vad är det du ger? Jag ger kortison (Prednisolon) till iller, och dessa går bra att pulverisera. I början brukade jag göra det och blanda ut med något gott (olja, smör, laktosfri grädde, blod).
Även om man kan dela en tablett behöver det inte betyda att man bör pulverisera dem. Om de har glatta/skyddande ytor ska de inte krossas, om de inte har någon yta går det bra att krossa.
_No way! Yes way!