Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1094 ggr
[Stampelina]
0

Utställningsfråga

Den här frågan riktar sig till er som ställer ut era katter. Och då främst era honor.

Jag undrar bara om ni ställer ut era honkatter efter att de fått kattungar och hur det i så fall gått då jämfört med innan de fick kull?

Tycker ni att dem ändras mycket i kroppen efter en dräktighet?

MonicaLagerquist
0

Det gick som före kullen.Visst var Q lite rundare om magen men inte så att det störde dimaren.Q fick sin kull i april och ställdes i december samma år.

Stolt ägare till tre La permer

[Stampelina]
0

Ok, vad ör Q för ras?

Jag har en devon rexhona, nån som har nån erfarenhet av före-och-efter med devons?

MonicaLagerquist
0

Q är en cornish rex och de ska ju vara slanka med uppdragen mage.

[Stampelina]
0

Aha, det är ju helt klart jämförbart med en devon då! =)

Ställdes hon som fertil och vad blev resultatet?

MonicaLagerquist
0

Hon ställdes i klass 7 och blev EX 2 efter en toppen snygg hona som jag på förhand var säker på att Q skulle få stryk av.Nu hoppas jag på cert i Norge 1 maj.

[Stampelina]
0

Men hon fick väl ett cert den gången med va? Hmm… Här är en som fortfarande lär sig…Obestämd

MonicaLagerquist
0

Nej eftersom att hon kom tvåa i klassen så fick hon inget cert.Det är bara vinnande katt i klassen så får cert.

Minka040
0

Min hona ställdes nu i Malmö tillsammans med en av sina kattungar. Hon har gått upp i vikt efter sin dräktighet och därmed blivit mer jämn i kroppen. Tycker att hon verkar ha lite mer stop än innan dräktigheten. Hon fick kattungar den 27 dec och utställningen gick totalt faktiskt lite bättre än förra året.

Hon är sphynx och fick Ex 1, CACS och BIV båda dagarna. På söndagen blev det panel också. Tacksamt att ha en snygg katt i en relativt ovanlig ras… Flört Det var kul att det gick bra även om utställningen mest var för kattungens skull. Glad

Jina
0

En del honor går ju ner under digivning medan andra lägger på sig. Kanske kan du få någon uppfattning om du ser till Novas (?) mamma?

Yoda
0

Hos mina hona har det gått precis samma innan som efter kull. Jag tycker inte nödvändigtvis att kullen gjort skillnad på hennes kropp, därmot åldern. Det är stor skillnad på henne från 1 år och nu vid 3 år.

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<