Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1410 ggr
Dorkiis
0

Samma transportbur

Jag har fått ett litet problem.. Ska åka upp till landet i påsk och ska åka i samma bil som min mamma och mina två systrar. Katterna ska självklart med, men nu finns det bara en ledig plats i bilen. Normalt brukar de åka i varsin transportbur, men frågan är om de ska åka i samma nu och vara fastspända eller i  varsin och inte vara fastspända?

Transportburarna jag har är de på länken nedan, mellanstorleken.

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=17464&prodid=1583&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Ftemplate%3Dbox%26catid%3D17464%26search%3D%26new%3D0%26brand%3D%26itemsperrow%3D%26itemsperpage%3D20%26so%3D%26sortby%3D5%26sortorder%3D1%26page%3D2

Vad tycker ni? Det tar 1 och en halv timme till landet och de är båda normalstora katter på 3,5 kg var..

Yoda
0

Beror ju på hur stora katterna är och hur långt ni ska åka. Två katter i den där skulle jag inte åka långt med.
När jag åker med mina katter långt försöker jag se till att de har möjlighet till vatten och mat i buren och gärna en liten låda också, samt någonstans att sova så klart. Använder mig då av en större canvasbur. (Där de kan vara två stycken om de vill).

S*Oblivion's Devon Rex
>>Söker fodervärdar i Skellefteå-området!<<

tuska
0

Jag skulle använda två burar om dom nu inte är vana att trängas. En resa på 1,5 timmar är inte någon lång sträcka.

Ställ burarna på varandra använd silvertape och bind i hop dem, sätt på bältet, det ska fungera.

Dorkiis
0

#2 ahh tack för hjälpen, jag tänkte inte ens på att ställa dem på varandra!