Övergivna katter
Runt vår lägenhet springer 4-5 katter och alla utan halsband. En av de är riktigt tovig i pälsen och bara jamar, en annan saknar päls på halva kroppen och är livrädd för människor och de andra katterna.
Jag har aldrig varit med om något liknande och kattmänniska som man är, vill man ju inte att de ska ha det såhär.
Är det någon som har något bra tips på vad jag kan göra?
Ta kontakt med nåt katthem kanske? Prata med en djurskyddsinspektör? Möjligtvis ringa polisen.
Det låter ju i alla fall som att några av katterna behöver vård.
Har du satt in detta på Hittekatter? Där finns det jättefina och kunniga människor som sitter inne med massor med erfarenhet och kunskap i ämnet.
#2 Tack för tipset! :)
Varför inte försöka plocka in katterna??
#4 Jag har inte möjlighet att plocka in 4-5 katter i en tvåa där jag dessutom har två kattungar.
en tanke bara, endel ägare som har långhåriga katter ute orkar inte borsta dem då dem ändå blir lika toviga nästa gång dem går ut, så då brukar det vara vanligt att dessa katter rakas. Så den toviga katten kan ju vara en sån som ska rakas så småning om, du kan ju kolla så toverna inte har gått inte till huden eller orsakat andra problem.
Ang den som saknar päls, säker att den inte bara vart tovig på halva kroppen och dem rakat dem?
Har 2 såna här, dem får tover, men inte allvarligt och sen rakas katterna vid behov :)
Och halsbandslösa betyder inte alltid ägar-lösa ;)