Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 7027 ggr
Bumsibum
0

Sova med tungan ute?!

Hur vanligt är et att en katt sover med tungan ute?!

min ena kisse gör de ibland alltså den är inte alls ute mycket men ca en halv till en hel milimeter ser man av den iaf, inte alltid när han sove men ibland.

Är det en relativt vanlig grej?!

nån mer som sätt sin katt sova me tungan som sticker ut en liten bit?

skulle ta bild, men så klart tog han in tungan då! Tungan ute

almira
0

Min ena hona (7 mån) brukar göra så. Det ser hur söt som helst.

tuska
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så här menar du, tror det är vanligt när en katt gottar sej

Bumsibum
1

#1 ja det är sjukt sött hehe! :D

#2 ja, precis så! Skrattande, sjukt fin, siames ? (eller hur de stavas)

tuska
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till, Dom kom igår, dom tuttar med halva tungan ute¨, betendet kommer nog från den tiden.

#3  Ja hon är grann den Siamesen  Syster till min

World Vinner om jag får skryta lite Skrattande

Bumsibum
0

#4 naaw, sjukt sött! Skrattande, ja de kan du ha rätt i, min ena katt hon brukar "dia" på minna kläder när hon ligger hos mig… och hon är ändå snart 1 år, plus så trampar hon med framtassarna medan hn gör det, men ibland låter jag henne inte göra det, gjorde det i början.. men vet ej om det är så bra… ahh svårt de där, men klart gillar hon det så.. Glad fast tröjan blir sjukt våt sen där hon "diade"

tuska
0

#4  Låt henne ha ett plagg av dina kläder att trampa och dregla på.

Du kan lära henne att där är det tillåtet att gotta sej. Lyft dit henne när hon är "tuttsugen"

Bumsibum
0

Ja, det var en bra ide.. Skrattande ska jag nog göra, tack för tipset!! Glad

Bumsibum
0

Ja, det var en bra ide.. Skrattande ska jag nog göra, tack för tipset!! Glad

chigak
0

Vår ena katt Sigge har tungspetsen ute lite när som helst. Oavsett om han sover eller är vaken. Det är så sött!

Bumsibum
0

#9, ja, sånt är sött, skönt att andra katter med har det, jag tänker alltid de värsta… vet ej varför men sån är jag, blir lite så om något är första gången elller dom andra katterna inte gör så, så kan jag lätt tänka lite konstigt, bäst att va på säkra sidan ju, och fråga en gång för mycket äninte alls! Tungan ute