Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1445 ggr
Colorpoint
0

varför tröttnar dem?

hej.

katterna har nu ätit upp 4kg+2kg hil`s natures best

men nu är vi där IGEN!

vi kan alltså INTE köpa 2st 4kg påsar efter varandra…

de tröttnar och äter inte…6åringen har ätit totalt 13gram idag!!

hjälp???

Minka040
0

Hittade denna tråden långt bak… Tycker att ni förtjänar lite svar. Flört

Ta det lugnt, katter äter när de blir hungriga. Om du inte ger dem något annat val kommer de tillslut att äta. Jag är av åsikten att hundar, katter och barn ska det inte daltas med angående maten.

Vissa perioder äter min ena katt nästan inget, andra gånger är det hon som äter mest. Likadant har det varit med min ena hund… med henne kan det ta upp till en vecka innan hon äter lika gärna som vanligt.

Nej, sitt du lugnt i båten! Så länge man serverar ett fint foder och katten inte mår dåligt i övrigt tycker jag att man gör klokast i att låta just matlusten gå upp och ner utan att oroa sig.

Trevlig kväll! Glad

IceJossan
0

Mina katter vill ha variation på sitt torrfoder. Samma sak ett par månader i sträck är dötråkigt, och de "tjatar" mycket mer efter burkmat och annat smaskens. När vi byter sort eller smak så äter de glatt igen!

Jag kör även på att de får annat torrfoder som godis (Ex om de äter Specific så får de RC kitten och Bozita som ggodbitar istället för dyrt godis), och det är jättepoppis!

Så jag tycker du kan testa att byta smak/sort för att få din katt mer intresserad av maten. Men gör en långsam övergång för att inte störa magen med hastigt byte.

Gunlog
0

Mina katter ville också ha variation. De fick 2 sorters mat, och kunde alltså själva välja. Det fungerade utmärkt! T.o.m. min hona som var allergiker, höll själv balansen mellan sitt egna torrfoder och det vanliga… De hade alltid torrfoder framme…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.