Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1208 ggr
spiritedaway
0

Låt mig presentera Vilma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är nog en av världens goaste katter, Vilma.

Hon är en cornish rex som bor hos min svärmor. Tror att hon heter Mobackens vaniljvita Vilma i stamtavlan om jag inte minns helt galet.

Hon är hur mysig som helst med världens lenaste päls.

Dock tyckte hon inte om min lilla Sheri och verkade förolämpad av mig eller nåt. Men efter några veckor var Vilma mysig igen.

spiritedaway
0

Här var vi kattvakt medans familjen var ute och reste. Hon fick aldrig nog med mys! Tungan ute

Det svarta på hennes öra är efter att hon varit ute på gården. Dom låter henne få vara ute ibland på sommaren. Hon håller sig på gården.

spiritedaway
0

Myyyys! Tungan ute

spiritedaway
0

Mer mys. Glad Visst är hon fin?

sahar08
0

ser jätte gosig ut Glad hur söt som helst

spiritedaway
0

Det är hon :) Sitter man eller ligger man i soffan kan man räkna med att Vilma dyker upp efter ett tag.

sahar08
0

Visst e dem underbara djur man blir så lugn av dem :-)

spiritedaway
0

Ja. Och har man en dålig dag behöver man bara umgås med djuren ett tag så känns allt en smula bättre åtminstone :)

sahar08
0

Du har helt rätt. Jag vet inte vad jag skulle göra utan mina underbara kissar

spiritedaway
0

Inte jag heller :)

Gunlog
0

Oh, en sån förnäm och förtjusande liten dam!

Hennes klor vill man inte ha i baken, tihi!

Jag kan säga er, jag som är kattmänniska till tusen, det går åt mycket naglar här hemma. Vi KAN ju inte ha katt eftersom min sambo är allergisk. Han vill också ha. Jag avundas er varje minut, och samtidigt gläds jag av alla era vackra och roliga historier.

Hoppas att han en dag säger: NU ska vi på "snusning"…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

spiritedaway
0

#10 Ja eller hur :)

Haha där kan jag tillägga att du har extremt rätt. Dom klipper inte hennes klor jätteofta, och hon vässar dom duktig ;P

Hoppas det dyker upp en lösning för er någon dag så att ni kan få skaffa katt :)

spiritedaway
0

Dubbel

Gunlog
0

Ja, vi provade ju CRX, men det gick inte. Ska prova Sibirisk, men det blir lite längre fram. Har 2 resor detta året, och en nästa år, så det tar ett tag… Vi vill skaffa lagom till semestern, så att vi är hemma hela tiden i början…

spiritedaway
0

#13 Okej va synd. Vi får hålla tummarna att det funkar med den rasen :) Låter bra planerat i alla fall.

Gunlog
0

Ja, det är gubben som bestämt det. Jag kan ta in NÄR som helst, men han är envis. Och eftersom det är han som är allergisk, är det ju bäst att gå efter hans vilja, så att det inte blir fel.

Jag tutar när det är dags…

spiritedaway
0

Jo det är nog bäst så :)