Katter iFokus

Katter

Etikettutställning
Läst 1287 ggr
narnia88
0

Örebroutställningen!

Jag och syrran var där och kollade i lördags! Vi kom lagom till finalerna, som var kul att se. Hade ingen aning om att huskatter kunde ställas ut!!!!!

Vem var den underbara lilla korthåriga huskatthonan som vann, hon med den vita bläsen och dom små vita tassarna???? LJUVLIG!!Kyss Ngn som vet vad hon heter? Finns det några bilder på henne?

//Sofia

IceJossan
0

Det var Stephanie!

En f.d hittekatt som bor hos Gipsy här på sajten.

Underbar missa Skrattande

Hyrrokkin
0

Jodå huskatter kan ställas ut, och det brukar vara fullt runt borden när det är deras tur att visas! Förutom min egen ras skogis så tycker jag nog att huskatterna är roligast att titta på! Skrattande

narnia88
0

Åhh tack IceJossan för bilden (får jag kopiera den…?) Javisst är det hon!! Så hennes ägare finns här på sajten? Då kanske det är bäst att fråga henne/honom om jag får "sno" bilden! Skrattande

IceJossan
0

#3 Ja du får fråga ägaren ;) Jag länkade bilden från hennes hemsida.

Gipzy
0

Narnia88, visst kan du ta bilden, bara du använder den i privat bruk så är det inga problem! Glad

Och om du går in på min hemsida finns det fler bilder att se på den lilla godingen, plus mina andra katter förståss!

Och Steffie hälsar med en nospuss, och tackar för alla fina komplimanger! Skrattande

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja Grattis till söta Steffie för BISet i Lördags =)

Feztiz blev med BIS på söndagen fast väldigt lätt då hon inte hade något motstånd. Men kul ändå=)

Min skogis hade i gr6 o kl11 blev Ex2 av 5 o jag e kanon glad över detta. Grupp 6 är ju en av de tuffaste grupperna. Det var hans sista utställning som junior så nästa gång är han vuxen men jag funderar på att låta honom stanna hemma ett tag så han kan konkurrera bättre med de äldre hanarna. Nåja vi får se hur det blir=)

TS:Och jag måste säga att det är jätte kul att ställa ut Huskatt och Raskatt. Så har du en katt som du tror skulle klara av en utställning tycker jag att du skall testa. =)

Lägger in en bild på min söta Feztiz

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

narnia88
0

Gipzy! Nu har jag vart inne och kollat hemsidan, gud så många fina katter du har! Och Jaffa har man ju hört talas om, inte hade jag en aning om att det var DIN katt!!!!!Skrattande Ställer du ut henne fortfarande?

Gipzy
0

#7, ja, Jaffa är en kändis, landets genom tiderna vinstrikaste huskatt, med drygt sextio BIS-titlar (slutade räkna vid sextio, hehe), två SW, tilar, en WW-titel, plus Årets Huskatt nr 1 fem år i rad i Sverak!Skrattande

Hon är egentligen pensionerad nu, men jag ställer henne ibland här i Örebro. Hon blir fjorton år i augusti, men fortfarande som en ung katt, både i kondition och temperament! Kyss Både hon och Olle har ju tävlat oavbrutet sedan dom var knappt året gamla, så nu tycker jag att dom kan få ta det lugnt, och eftersom det går så bra för Steffie så saknar jag ju knappast "utställningsmaterial" ändå.

På långhårssidan har jag ju Damian, som tagit över efter Oggy. Oggy har den fördelen att han fäller aldrig ur så totalt som Damian gjort, nackdelen är att han (Oggy alltså) har ingen krage alls…

Damian däremot har en ENORM krage när han är i päls, ngt han dessvärre inte är nu, men den kommer tillbaks! Hoppas den kommer till Stockholmsutställningen!Skrattande

Och i höst blir det lilla Stephanie som ska prova lyckan på WW i Frankrike!

Sidentass
0

Och jag som var i stan just den helgen för att besöka min far..så ser jag, först på Söndagskvällen i tidningen, att det varit utställning!Obestämd! Retligt värre..trots att jag inte kan detta med domarregler så är det alltid så trevligt att gå o titta runt på alla de fina missarna..och ofta brukar man ju hitta lite skojiga saker att köpa hem också till ädelstenarna man ha där hemma!

Wikipedia
0

Var också på Örebroutställningen för Örebro Katthems, men hann ändå gå runt och titta en hel del på alla de fina katterna. Jättekul att se hur bra huskatterna gör sig - då flera av de som var med på utställningen är f.d. hittekatter.