Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4992 ggr
[klosaxen]
0

Färga pälsen?

Hej! Jag hoppas att ingen blir upprörd av detta inlägg, dör jag menar inte att göra någon upprörd. Jag undrar bara om man kan färga kattens päls (inte hela katten, utan bara lite) med något som inte är farligt för katten? Karamellfärg kanske? Eller är det farligt om katten slickar i sig det?

Maria
0

Jag tänker inte bli upprörd men jag undrar bara" Varför"???Förvånad

Precis som du skriver så slickar ju katterna sig så det gäller ju att det är något HELT giftfritt.

Karamellfärg lär ju fälla av sig på allt runtomkring.

/Maria

[klosaxen]
0

För att det är fint och lite kul. Självklart ska det vara helt ofarligt. Det är därför jag frågar här. Är det minsta lilla gifitgt så gör jag det såklart inte för jag vill inte skada min katt på något sätt. Men om det inte finns några risker med det så förstår jag inte varför det skulle vara fel.

Maria
0

Jag är en person som överhuvudtaget inte tycker om när man förmänskligar djur och spökar ut dem på olika sätt. Jag tycker det är emot djurens värdighet att behöva vara docksubstitut för människor.

/Maria

spiritedaway
0

Det lär vara svårt att hitta något som är helt ofarligt. Och skulle du använda t.ex karamellfärg så kommer det att hamna överallt. Får katten det på tassarna finns ju risken att den sen tvättar sig i ansiktet och riskerar att få det i ögonen.

Det finns alltså ingen mening med att göra så. Jag tycker det är fel eftersom det gynnar verkligen inte katten på något sätt. Förstår inte alls varför det skulle vara fint och kul att göra så mot katten.

LaSadie
1

Skaffa något som inte lever som du kan färga och leka med, inte ett levande djur som en katt