Bildtema: Kattutställning!
Många medlemmar här på sajten ställer ut sina katter. Den här veckan ägnar vi oss åt kattutställningar i ord och bild.
Tyvärr har jag inte så mycket att komma med här själv då våra Hittekatter inte riktigt är utställningsbara pga sitt förflutna. Att ställa ut huskatter är annars ett föredömligt sätt att höja huskattens status.
Ser fram emot att lära mig mycket nytt av era erfarenheter av utställningar. :)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Uppsala kattklubb kommer att ha en huskattspecial på sin utställning 19 juni 2010.
Massor av sidoklasser bara för huskatter.
Stolt ägare till tre La permer

Glömde tillägga att Ivus är en NFO 03 22 d
-Eller en norsk skogkatt, rödtabby med vitt
Har även en vit skogis, men henne ställer jag inte ut.
Både Stella och Ivus verkar ju trivas som fisken i vattnet på utställning. Jättefina bilder ni visar.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Var även på SW 19-20 september men jag har inte dom bilderna på datorn än.
#18 Kul att det gått så bra för Findus! Men han är ju också en mycket snygg kisse! :) Brukar det vara många huskatter på utställningarna?
#20 Tack så jättemycket! 
Han har aldrig blivit Best In Show (inte än iallafall
) men han har blivit klassvinnare.
Ja, det är en hel del huskatter på utställningarna. På Scandinavian Winner 19-20 september tror jag det var 23 stycken men så många brukar det inte vara på vanliga, då kanske det är runt 10 stycken men det varierar, både mer och mindre huskatter kan det vara.
På SW så blev han den 4e bästa korthåriga huskattshanen så det kan jag skryta med, 4e bästa korthåriga huskattshanen i Skandinavien 

Det var 23 st anmälda ja, men åtta st var ju tyvärr absade. Det blev ju bara som mest 4 st var inom hona resp. hane KH. I långhårsklasserna var det ännu färre.
Här är jag och min lilla katt Pim Pim när vi var i Borlänge förra helgen.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

#24, Underbart söta lilla Steffiegumman!
Simply The Best!!
#23, #24 & #25 Vilka vackra katter! Kul att Steffie blev BIS!
#28 Vilket praktiskt bord! :)
Tack alla för intressanta bildinslag i den här tråden! :)
#30 Ja, verkligen praktisk faktiskt :) Annars har jag fått ha Findus i knät när jag borstar honom och då kommer man inte åt överallt. Och Findus vill gärna ligga i knät på utställningen men när bordet kom fram kunde han ligga på det och sova. Och praktiskt som fikabord också :)

#30, Tackar så mkt! 

#31 var har du köpt de bordet?? ;)
Här är en ganska rolig bild på min avkomma Luna (GIP S*Oblivion's Sweet Sweet Luna) som ägs av Jina här på forumet. Hon tyckte väl att stirrar domaren på henne så får man stirra tillbaka! 
#33 Det köpte jag på en utställning från Irenes burskynken som hade en monter där, men det brukar finnas fler som säljer liknande.
Om du ska på utställning så kan du ju kolla runt där. Från Irene går det även att få det hemskickat, det finns bord i flera former och färger..
Om man är händig så kan man ju även göra ett eget bord ;)
Kul tråd!
#27 - Vad är det där som sitter på burdörren? Ser ut som en liten fläkt, kan det vara det?
#38 Det är en fläkt!
#38 Ja, det är en fläkt :) Findus blir ganska lätt lite varm så jag tog med den och han tyckte den var jätteskön :)

#42, En sån skönhet! Och vilken läcker bild!

Mega GRATTIS Tuska, visste inte att det var du som ägde denna vackra katten =) Otroligt kul=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Grattis Tuska!
Visste inte heller att det var din kisse.