Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 817 ggr
Lillbubben003
0

HJäälp, tack!!!!!

Jag fyller år snart och vill väldigt gärna ha en katt eller två. JAg har haft tre hamstrar och har en nu som fyller två år idag:D MEn börjar bli trött på burdjur och eftersom jag älskar djur vill jag inte vara utan ett. JAg har tjatat efter hund i flera år men vi har aldrig haft tid och jag börjar själv inse att jag inte orkar gå ut flera gånger per dag. därför börjar jag fundera på en katt och kag har börjat kika runt på olika uppfödare, men min mamma är ganska allergisk och jag undrar om det finns kattraser som är ganska allergivänliga och helst inte hårlösa, tack på förhand.

Mainebusters
0

Om din mamma är ganska allergisk så kanske det är dumt att skaffa katt? Hälsan är ju viktig..

Jag är allergisk, men har två Maine Cooner och det går bra. Vad tycker din mamma om att skaffa katt? Det blir hår överallt, de ska skötas även när du inte är hemma, det kostar framförallt, nu vet jag ju inte hur gammal du är, du kanske har egna inkomster.

Det måste fungera för hela hushållet, en katt (eller flera) är familjemedlemmar som ska kunna umgås med alla. Min åsikt.

[Hilo]
0

En polare till min klarar mina norska..
Dock är det ju individuellt.

Mitt tips är att skaffa katt när du kanske flyttar hemifrån. Du vill väl inte ta en en katt och sedan omplacera den för att det inte funkade..?

Mainebusters
0

#2 Norska Skogkatter klarar inte jag, det är knepigt när jag tål mina. Som du säger är det individuellt.

Mainebusters
0

Kikade in på din sida TS, och du är 12 år. Om din mamma inte är med på detta att köpa katt, så kan det ju bli besvärligt om du köper av en uppfödare.. För att inte tala om alla kostnader som medföljer.

Hoppas det ordnar sig till det bästa för er!