Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3071 ggr
[Norrbysa]
0

Orm i näsan?

En katt nös och ut kom en orm ur näsan.V

arning! Lite äckligt om är känslig.

Länkt till nyhetsinslaget

Vad tror ni? Är det mask i magen katten har?

NaimaG
0

såg ut som en binnikemask som inte delat sig än. orm var det deffinitivt inte. Jag har en gång i tiden sätt en katt ha en mask stickandes ut från baken, det äcklet levde dock och kröp in i baken på katten igen. Foten i munnen

[Norrbysa]
0

Jag googlade lite och hittade bilder som visar att det faktiskt var en orm!!!

Knasigt. Hur gick det där till? Har katten svalt en orm hel!?

Länk till bilderna

[Hilo]
0

Katter är ju inte världens bästa tuggare.. kan den ha surplat i sig en orm, eller (en kopparödla?) eller kanske ätit ett ägg och ungen kläcktes.. men.. magsyrorna..

Ja, vad sjutton..

NaimaG
0

Tycker fortfarande det ser ut som en binnikemask. Binnikemaskar är ganska långa och kan vara väldigt breda. Eftersom denna inte verkade ha något huvud tror jag mer på binnikemask, låter också mer sannorlikt. Tycker den är lite liten för att vara en orm.

Binnikemask

tuska
0

Den där otäckingen ser ut att vara en orm, den har ju ett mönster som syns tydligt på fotona, ett mönster har inte binnikemasken mej veteligt.

[Hilo]
0

#4 Vet ingen mask som har fjäll, sen ser man huvudet tydligt på bilderna..
Finns en del ormar som är små speciellt ungar så helt omöjligt är det inte..

NaimaG
0

Nu såg jag fjällen, halvblind som man är. Skrattande
Den påminner till storleken och färgen om en Western/Eastern Smooth Earth Snake, dem lägger sig gärna på trädens blad, kanske på så sätt katten fått i sig den genom att äta ett blad.

[Stampelina]
0

Fyy f-n…Rynkar på näsan

spiritedaway
0

usch stackars kisse.  Kan inte ha varit världens mest roliga upplevelse

Josefa
0

Katter kan ju få upp grässtrån i näsan när de äter det, så en liten orm är nog inte helt omöjligt. Speciellt om ormen fortfarande lever och inte vill ner i magen.

Klarade den lilla stackaren äventyret, eller var den död när den kom ut?

EddaM
0

När Feztiz var liten så matade hennes mamma henne med huggorm! Som den snälla o vänliga mamma hon var hade hon ätit upp huvudet innan ialf!

Men kan ju säga att det inte doftade rosor av kattungarna när den skulle ut igen, usch vad dåliga i magen de blev. =(

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z