Dagens Kattbild!
Tänkte att vi kunde starta en tråd där vi lägger in Dagens Kattbild. Bilder brukar ju alltid pigga upp.
Börjar med en bild på de goda vännerna Othello & Tristan. (Båda är hittekatter, Othello kommer från Ronneby och Tristan från Piteå)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag har också en svart och en rödvit hittis här hemma 
Lill-Gustav & Gottfrid
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#1 Vilka goingar! :)
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
2 hittisar:)
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jättefina kattbilder! :)
#3 Jag tror bestämt att du har en flygande katt därhemma! Häftig bild det där! ;)
tror jag missuppfattade lite,trodde vi skulle lägga in en bild om dagen på våra katter,oavsett när de är tagna… gör det nåt? jag har många bra "gamla" bilder??

#12 Det behöver inte vara dagsfärska bilder. Det är fritt fram även för lite älder bilder som du vill visa! :)
Här är hemma har alla katterna blivit latmaskar av värmen. Själva har vi ägnat oss åt att flytta åt min son. Sigfried har nu lagt beslag på en överbliven flyttkartong, som han bokstavligt talat parkerat sig i.

#13 haha oslagbart!
kolla tassarna på #22 katten de e bubbel tassar

Söta katter alla har :) Min katt har bara blivit pigar av sommarvärmen märks det som, var ute i familjens segelbåt med familjen och Elektra fick följa, åkte till ett ställe som heter Rörö och när vi var frame så ville Elektra gå ut och gå fast det var typ 25-30 grader i skuggan, gick i 2 timmar men som ni ser på bilden var hon helt slut sedan :P.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Härlig bilder som dyker upp här i tråden! :)
Om någon ev er vill vara med och tävla med bilderna kan ni göra det inne på Hittekatter iFokus. Vi har nämligen en fototävling där som vi kallar "Sommarkatt".

En av mina kissungar… Alfonz… lila brittisk korthår.
hej alfons!! du var något av det sötaste jag sett/kram shareza
Tack.. jag är rund och go och spinner mycket…
#43 Men oj vilken fin kisse! Britter är för fina! :)
Ni alla har så jätte fina katter
en kram till er för underbara foton
zahra
Hur får man bilden in här?
#50 Du laddar upp en bildfil från din egen dator. Det gör du genom att gå till bläddra knappen nedanför rutan du skriver inlägget i. Det står "Bifogad fil" till v. om Bläddra knappen.
#53 För att få bilden direkt i inlägget måste man ha iFokus +. I den här tråden lägger jag dock in dem manuellt i inläggen åter. Det gör jag i efterhand. Har gjort det i #49.
#56 Om du inte har någon stamtavla på henne så räknas hon som huskatt. I dagens läge kan huskatter ha alla möjliga inslag av olika raskatter i sig. Det beror på att det blivit vanligare med allt fler kattraser än vad det var för 30-40 år sedan. När jag var barn såg nästan alla huskatter ut som Européer. Långhåriga huskatter såg man nästan aldrig. Idag är det väldigt vanligt.
Tuva verkar vara ha lite semilånghår i sig i alla fall. Hon är väldigt vacker.
Lägger in en bild på våran hittekatt Othello. Han kommer från Ronneby där han är född utomhus. Ungarna kastade sten på honom när han var kattunge. Naquita här på forumet fångade in honom och nu bor han hos oss i Dalsland. En underbar katt som är väldigt liten till växten.

Försöker ladda upp en bild men det går inte. Finns de nån storleksgräns?
Ingen som vet? Funkar inte att ladda upp bild för mig 

#62 Det borde inte finnas någon storleksgräns, isf borde de stå markerat med röd text precis som det gör när bilderna inte är i jpeg-filer bland annat. Bilden borde anpassa sig efter sidan, för när man trycker upp bilden så går det ju att zooma för att få större format på den. Du kan testa att uppdatera sidan/logga in på nytt och försöka igen.
Hmm ne det funkar verkligen inte..

#64 Men om du vet att bilden är i stort format så kan du alltid förminska den i ett så enkelt program som Paint och så sparar du i Jpeg filformat. Eller så väljer du bara en annan bild :) Och om inte det funkar, så vet jag inte vad som är fel? Jag vet att ifokus-sidan kan krångla ibland, men för dig verkar den verkligen krångla!
Ska se om man det funkar om jag förminskar den. Har provat med andra bidler också men det krånglar. Den är i jpeg format. Så tråkigt för jag har massa roliga bilder på mina kära katter.

Hej vill lägga upp en bild men undrar hur man får den stor och inte som en liten bild som man måste klicka upp för att se?

Åh dte blir nått fel varje gång jag försöker ladda upp en bild 

#69 Men vad tråkigt :(
# 70 Ja de skit tråkigt, har ju massa söta bilder!

#60 Så söta dom är! :)

Varför inte lägga in en bild på min Dizzy, den goa knasbollen
(ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliten, men jag hann bara knäppa en snabb bild med mobilkameran)
"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

PS, någon som vet hur man friggin' får upp bilden direkt i inlägget? Jag får inte till det!
"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Fremina
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

#92 haha va sött
#94. Men så fina de är :)

#88 gud så sööt:]
Men kolla in sötnöten… vilken fin tunga den har missen :) Är det en tjej eller kille?
Det är en kille. Han hälsar och tackar för komplimangen. 

#109 Haha vad söt han är :P
# 110
Ja visst är han 
#109: Åh, underbar katt!! 
#112 Tack 

#115 ah vilken sötnos, ocvh vilka härliga färger han har ser ju super mysig ut!

#116 tack! =)
Vad kul att titta på alla härliga bilder 
Här är en ny bild på Gottfrid som jag blev nöjd med (han har en förmåga att annars se helknäpp ut på alla bilder
)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#129: Tack :) Ja, såklart att man ska trycka in sig i minsta möjliga utrymme! ;)
Och Zelda då, hon är ju hur vacker som helst!