De är luriga ...
Igår köpte jag en ny trekantig toalåda till mina småttingar med en sån där lucka de ska gå in igenom. Först tog jag bort luckan för att de skulle få vänja sig vid lådan och det gick bra. Idag satte jag tillbaka luckan och höll upp luckan så gick Leo in, sen satt han kvar inne i lådan en lång stund utan att göra något.
Jag försökte få honom att komma ut, men nej han satt kvar
och låtsades som inget, men när "snälla" matte lyfte på luckan så gick han glatt ut. De andra två undrade vad som hade hänt med den fina toan, bojkottade den och gick på den gamla toan istället.
Så då tog jag bort luckan igen. Gissa vem som rusade dit direkt? Jo Leo … 
Jag kan inte låta bli att skratta, de är för härliga. Så bestämda och utstuderade. NEJ! Vi ska INTE gå in igenom någon DUM LUCKA bara för att du inte vill ha sand på golvet …
Fler kattägare som har luriga & bestämda små kissekatter?
Och hur fick ni dem att gå in genom luckan till kattlådan?
Har ingen lucka kvar då min vita hona lekte murbräcka med sig själv och lukan ;)
Å du vill inte veta hur jag lärde Alice att gå genom luckan…
Jag stack in huvudet för att visa henne och då gjorde hon likadant. 

Min katt brydde sig som tur var inte om att jag köpte ny låda med lock på! Så himla skönt att jag slapp det bekymret! 
Jag tog bort luckan.. de gick inte o ha den där.. min katter fattade inte hur den fungerade..

jag har inte luckan på.. Ellie får panik när hon tror att hon är instängd där =/

min försökte öppna den åt fel håll 
Inte för allt i världen skulle någon av mina katter gå in i de kisslådorna, de står där som några prydnader, kattluckorna är borttagna men det ser tydligen livsfarligt ut tycker dom.
Tessi försökte sticka in tassen och dra upp luckan, men klämde sig, så hon gillar inte luckor
. Därför har snälla matte beslutat att luckan får stanna borta, men lådan älskar de och går gärna dit så ofta de behöver 
Mina katter började busa med varandra genom luckan…
Sedan är luficer så stor att han ofta har svansen i kläm, men utan luckan är allt frid och fröjd

mina är fortfarande bara 16 veckor och älskar att leka på var sida om luckan, varpå någon av dem nästan alltid klämmer en tass, mjjjjjjjjjjjjjjjjjjh (Stina hälsar
) så luckan får vara av så länge, tills de växt till sig lite/lugnat ner sig :-)