Kattfoto tävling?
Kan vi inte ha en kattfoto tävling:)? Skulle vara så kul då jag ÄLSKAR att fota mina söta katter:D!
(lägger upp en bild också^^)
Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)
Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com
Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !
Det pågår en tävling på Hittekatter där man nu kan rösta. Sedan så finns det också en bildtråd högst upp med olika teman varje vecka. Där får du gärna posta bilder!
Än så länge finns det inga planer på en fototävling här.
#1 Kan inte en medlem starta en tråd med en fototävling? Eller ska det gå genom er? Det finns ju trots allt en rubrik som heter Tävlingar.
#2 Jag är inte säker men jag tror att Tävlingar kan mer vara sådant som kommer från själva sidan.
Man får nog gärna ha en fototävling om man vill, men det är kanske så att vi Medarbetare inte går in och lägger upp varje bild i inlägget. Det kan ju bli en orättvisa.
Om inte annat kanske man kan önska en fototävling.
I juni månad senast så gick en fototävling igång senast.. så det verkar som om medlemmar kan starta en!
Fototävlingar kräver en hel del jobb. Därför behövs det en viss planering från oss bakom sajten. Priser ska anskaffas, bilder ska samlas in. En jury ska välja ut vilka bilder som ska gå vidare och sedan ska omröstningen läggas ut.
Jag startade en tråd för en liten stund sedan om fototävlingen som pågår just nu på Hittekatter iFokus. I samband med den tog jag faktiskt upp att vi ska försöka starta en fototävling även på Katter iFokus. Men det kräver som sagt lite planering. Tanken finns än så länge bara hos mig som Sajtvärd. Har inte hunnit stämma av den med mina Medarbetare ännu.
Här är länken till Fototävlingen Sommarkatt på Hittekatter. Gå gärna in och rösta.
Här är länken till min fråga här på sajten.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Priser? Det räcker väl med äran! Så som det varit på t.ex. MCO-sajten. Ha ett tema och medlemmarna får rösta sedan.
Behöver inte vara så omständigt.

Ett pris är ju att vinnarbilden läggs upp på förstasidan ett tag :)
#7 Javisst! Behöver inte vara fysiska priser..

NFO iFokus har också tävling varje månad (dock har det varit mer eller mindre sommaruppehåll) där det först startas en tråd med ett tema på tävlingen och så postar man sitt bidrag, sedan låses tråden och alla PM:ar sin röst. Vinnaren får sedan sin bild publicerad på förstasidan tills nästa vinnare är utsedd. Svårare än så behöver det inte vara! :)
#9 Ja, så har det varit på MCO sajten med..
Jag har brukat ordnat lite mer "ordentliga" tävlingar med öppen omröstning på den aktuella sajten plus lite priser. Det har gett lite extra krydda åt sajten eftersom det inte händer varje månad. På Hittekatter har vi dessutom haft andra utnämningar som månadens katthem och månadens medlem.
Vi får fundera på saken och se vad vi kan komma fram till. Det går naturligtvis att göra på olika sätt. Alltid bra att få lite nya idéer och tankar. Vet att Cornish Rex också haft månatliga fototävlingar. (Har suttit med i juryn där)
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Personligen så tycker jag om enkla tävlingar, det är väl kul om ens katt får pryda framsidan? Fysiska priser är struntsamma.. Skänk de till katthemmen istället.