Har du två hanar???
Hej! Jag har en kastrerad hane som är 1 år och 3 månader 28 september. Har bestämt mig sen länge att skaffa honom en kamrat och "Wirres" mammas människomamma ville verkligen hjälpa mig och Wirres mamma blev inom kort på smällen och 3 små sötnosar anlände midsommardag
! Så m a o är det snart dax för Wirres kamrats (och halvsyskon, men det kanske dom inte begriper..?? ankomst). Nu ligger min hysterí i att ALLA (då menar jag ALLA ALLA, inkluderar veterinärer, kattexpert och andra katterfarna människor) säger jag ska skaffa en tjej till min kille Wirre…, MEN nun är fallet att sen innan är det bestämt att min kille Wirre ska få en killkamrat (och halvbror) vid namnet Tiger..
. MEN är det helt galet med 2 killar ihop??? (Ja, Wirre är kastrerar och Tiger kommer bli det vid 5-6 mån ålder om detta nu fortföljs…). Och hur gör jag när den lilla kommer hem och trallar ur transportväskan??? (Kan ju gärna inte bara se på när Wirre äter upp det lilla livet i o m han har ju ensam varit 'Herre på Täppan' här hemma… Vad vidare att rekommendera…, varsin matskål? Varsin toalåda? Varsin transportbur? Hur går man ut och går med 2 katter samtidigt i sele och koppel….?! Eller misstänker att det gör man inte..??? Wirre är innekatt så har vi varit MYCKET ute och gått i parken 50 meter härifrån, ibland dagligen minst en timme. MEN det är han som bestämmer rutten och är ute och går med mig… (katter är ju då inte koppeldjur som hundar, helt ostyrbara och t ex skiter fullständigt i att jag som "mamma" ibland efter 1,5 timmes promenad står och hoppar helt hysteriskt jämnfota för håller på att kissa på mig och vill hem…., medans Wirre tittar på mig mellan grästuggorna och säger med blicken: 'jaahhaaa, OCH?!?! Här spannar jag på 15 st kaniner och du är bara kissenödig…!? Sök hjälp, mamma och sluta störa mig…!'
Se bilden så förstår ni…
.
Jag har aldrig haft problem med att ha två eller fler hanar i samma hus.
Kastrerar man så slipper man så mycket, oavsett kön på katterna..
Så jag tycker absolut att du ska skaffa dig en liten kille till 
Det här med kattlådor.
Jag brukar säga en låda per katt..
Jag har i och för sig en låda till mina två, men det är en jättestor så det räcker bra.
Men två normalstora till två katter..
Varsin matskål och sånt behöver det inte..
Blir det trångt kan man ha en extra men de kommer ju inte äta ur samma hela tiden 
Låt de sköta sig i sin egna takt.
Du märker om det blir för intensivt..
Det kommer säkert blir spott och fräs i början, kanske i flera dagar men det går över.
Låt nya kissen sova i ett stängt rum första och kanske andra natten…
Sen ha uppsikt och så vidare så kommer det gå jättebra.
Lycka till.
Att gå ut med två katter i sele går bra. När de väl vant sig vid selen.. Det kan ta sin tid innan det går framåt eftersom det ska nosas och trilskas lite, men de är ute i alla fall.. 

jag har 2 hanar o en hona här hemma o de två som tycler bäst om varandra e pojkarna.. så skaffa du en hane till om du vill det..
jag har 2 lådor till dem men de äter ur samma skålar. Bara honan som inte vill det så hon har fått en egen plats nu..
jag tycker att det e lättare att handskas med pojkarna så hade jag varit du så hade jag hållt fast vid att skaffa en hane till..
Jag har tre hanar. Två är kastrerade och den tredje ska kastreras han med. Dom funakr jätte bra ihop! Hanar är trevliga tycker jag.. :)
Lycka till!
Min granne har 3 hanar och en annans granne hankatt kommer över till dem varje dag för att umgås med dem, så det handlar om kattindividen mer än könet. Så du kan gott ta en hane du med. Själv har jag 3 tjejer och det funkar också jättebra
#5 Precis! Finns inga regler för det. Katter är individer och det kan går hur bra eller dåligt som helst. Men det brukar inte vara problem när de är såpass unga.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Har 4 kastrerade hanar, och det går alldeles utmärkt. Har även 4 kastrerade honor, som är lite tjurigare.

Tack för jag fick ta del av era erfarenheter, känns mycket bättre nu och jag känner mig även lugnare
. Så TACK TACK TACK!
Wirre är en supercool katt och Tiger verkar oxå vara störtcool. så bara att hålla tummarna!
Om allt går som planerat anländer Tiger 25 september, jag meddelar hur det går.

Det kommer säkert att funka bra med hanar ihop. Jag har tre hanar och det är okej.
När det gäller toalådor rekommenderar Vicky Halls, en känd kattpsykolog från England, att ha en låda per katt och en till. Vid två katter, alltså tre lådor. Jag har sammanlagt fyra katter, alltså fem lådor.
Lycka till!
Håller med flertalet här ovan; det kommer säkert att gå jättebra med den lille. Wirre kommer nog att vara väldigt avvaktande men det är mest för att Tiger har en ny doft. När du ska hämta honom, ta med en filt eller liknande som Wirre legat på och gnid den över Tiger, förhoppningsvis kommer han att dofta lite mindre Tiger och lite mer Wirre och då kommer Wirre lättare att acceptera honom.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"
Stort lycka till med Wirre och Tiger, tror att det kommer gå kanon! Blir så sugen på att skaffa katt igen….
Jag har haft 2 pojkar o 3 flickor alla kastrerade och de kom olika allså nån var kattunge o nån/några var vuxna gått jätte bra alla gånger. Jag hade 3 lådor o det räckte levde på landet så det där med sele har jag inte andvänt :) men det tor jag inte är så svårt en vane sak och katter går gärna tillsammans för trygghetens skull :) Att du ska ha en till katt tycker jag helt klart du ska, nu brukar katter busa rätt hårdhänt o det kan låta mer illa än vad det är. Ena våran kattunge lät mycket jag vart rädd varje gg o kolla av han inte ett märke fanns det på han iaf :) det var Pelle (storkatt) som busa rätt friskt med han, bus är ju lite fostran med i kattväg.