orolig kattägare
Hejsan allihop! Jag hittade nyss sidan då jag försökt och hitta någon tråd med ett liknande problem som för min katt som tidigare idag tyvärr råkade ut för att bli överkörd, usch, de är hemskt! jag såg inte själva olyckan i sig men min bror gjorde de och sa att hon inte blivit träffad utan bara hamnat under bilen.. Så jag tittade igenom henne och hittade inga vidare fel och så la jag henne i min morgonrock som hon älskar att ligga på. Senare nu under kvällen/natten har jag upptäckt att hon blöder ur vaginan samt att hon inte vill stödja fullt ut på ena bakbenet så hon måste fått sig en smäll.Grejen är den att nu kan jag inte få i väg henne till veterinären och vet inte vad jag ska ta mig till. Hur yttrar sig inre blödningar någon som vet? Eller kan de kanske vara ett missfall hon råkade ut för? Hon är nämligen okastrerad och har varit ute ett tag utan att ha visat tecken på att löpa på länge. jag är verkligen orolig för min lilla tjej och hoppas de finns någon här som är vaken och kan svara? Jag tänker givetvis åka in imorgon till veterinären, men till dess, vad gör man ? Och vad kan ha hänt?! Mycket tacksam för svar!!
håll koll på allmän tillstondet…
dricker äter hon?
blöder det mycket??
ta och kastrera henne..
om hon blir dräcktig kommer nya nekymmer och blir hon det inte kan hon få canser…
kolla om pupillerna blir stora i ljus med… då mäste du ringa akut till något större sjukhus snabbt. och be om akut tid.. katter visar av naturen inte att dom mår dåligt eller skadat sig fören det gått långt.
hur e hon annars är hon väldigt vinglig..
kän igenom tassen, får du ta i den hur reagerar hon??
hon kan fått en skall skada med…
e hon tjock..
bilder…

Det enda råd jag kan ge dej är att du åker till veterinär SNARAST MÖJLIGT så tidigt du kan! Egentligen borde du åkt direkt efter olyckan, så katten hade blivit undersökt för ev. inre skador som endast en veterinär kan se! Hon kunde också ha blivit svårt chockad, något som också kräver veterinärvård.
Vad som hänt är svårt att svara på, det kan vara missfall, skadad livmoder, etc… Hur som helst kan det vara livshotande och egenligen borde du försöka komma iväg till veterinär redan inatt!
Försök att komma iväg så fort du bara kan!
man ska alltid åka in direkt vid en sån olycka! även om du inte sett blödningar så kan dom finnas så när du säger att hon blöder då är det riktigt illa!! vart bor du? det finns djurambulanser eller be nån köra!!
S*Winsnes Wilda
Låter som att du ska be någon granne skjutsa dig till en vet. nu.
Detta kan vara livshotande om det inte kollas upp..
Sen, ta och kastrera katten om hon går ute…
Hoppas hon klarar sig!
ja,uppdatera gärna om hur det går för stackarn..
S*Winsnes Wilda

Hur har det gått…?
Som andra redan skrivit är det viktigt att katten kommer till veterinären så snart som möjligt. Hon kan ha fått inre blödningar vilket är mycket allvarligt.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Instämmer med föregående att veterinärbesök vore det bästa.